Δύσκολα τα επόμενα πέντε χρόνια.Δήλωση προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη για το σχέδιο ανάκαμψης της Επιτροπής Πισσαρίδη.
Το ελληνικό σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Οικονομίας μας που αποτυπώνεται στην Έκθεση της Επιτροπής Πισσαρίδη, μπορεί να συμβάλει, με 15 στρατηγικές κατευθύνσεις και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, στην επίτευξη σύγκλισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων, όλων των περιοχών της χώρας μας με τις αντίστοιχες ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών.
Όπως αναφέρεται στην Έκθεση, κεντρικός στόχος για την ελληνική οικονομία, κατά την επόμενη δεκαετία, είναι η συστηματική αύξηση του κατά κεφαλήν πραγματικού εισοδήματος, ώστε αυτό να συγκλίνει σταδιακά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Επιπλέον, βασικοί στόχοι κατά τη διαδικασία σύγκλισης είναι η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η άμβλυνση των κοινωνικών αποκλεισμών. Το σχέδιο προβλέπει την ανάγκη για αλλαγές εκ βάθρων στα φορολογικά βάρη και την ανακατανομή φόρων.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η αύξηση της απασχόλησης, τόσο μέσω της μείωσης της ανεργίας όσο και μέσω της αύξησης της συμμετοχής υποαπασχολούμενων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι γυναίκες και οι νέοι. Παράλληλα, η Έκθεση αναφέρεται στην ισχυρή αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας, που απαιτεί αύξηση του παραγωγικού κεφαλαίου και, επομένως, νέες επενδύσεις με σταθερούς κανόνες, τόσο για εγχώριους, όσο και για ξένους ομίλους.
Η έκθεση ενσωματώνει καινοτόμες μεθόδους παραγωγής και δραστηριότητας νέων τεχνολογιών, που απαιτούν αντίστοιχα υψηλό βαθμό επιστημονικής εξειδίκευσης. Η εσωτερική κατανάλωση σε χώρες μικρού μεγέθους, όπως η Ελλάδα, παρέχει περιορισμένες ευκαιρίες και, ως εκ τούτου, η αύξηση των εξαγωγικών δυνατοτήτων της οικονομίας μας είναι απολύτως απαραίτητη.
Η βελτίωση της δομής και στόχευσης κοινωνικών επιδομάτων προσεγγίζεται με σωστό τρόπο, ώστε να μη λειτουργούν ως αντικίνητρα για εργασία. Στην έκθεση αναλύονται δράσεις όπως ο εκσυγχρονισμός του συστήματος σχεδιασμού, υλοποίησης δημοσίων έργων και επιτάχυνσης επενδύσεων, ενίσχυσης των ψηφιακών υποδομών και διασύνδεσης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, βελτίωσης των περιβαλλοντικών επιδόσεων, ενεργειακής αναβάθμισης κτηρίων και βελτίωσης σιδηροδρομικών και οδικών προσβάσεων και δικτύων.