Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα καταστήματα στις τοπικές αγορές έχουν ανάγκη από ένα «κλικ» στήριξης

από δήλωση του Βασίλη Κορκίδη

προέδρου Π.Ε.Σ. Αττικής

κορκίδηςΣε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, e-shop και σε «click away» δόθηκε φέτος η μάχη για τη διεκδίκηση του εορταστικού τζίρου στο λιανεμπόριο, που εκτιμάται ότι, με τις ελάχιστες μέρες που απομένουν μέχρι το τέλος του έτους, υπολείπεται κατά πολύ του περυσινού, με περίπου 1,5 δισ. ευρώ πωλήσεις. Οι αλυσίδες και οι μεγάλες επιχειρήσεις σίγουρα είχαν το προβάδισμα στην on line εξυπηρέτηση των καταναλωτών, αλλά και οι μικρές επιχειρήσεις αντέδρασαν εγκαίρως προσπαθώντας, με εξ αποστάσεως πωλήσεις, να μετριάσουν τη χασούρα τους. Οι περισσότεροι μάλιστα μικροί έμποροι με ευρηματικότητα αξιοποίησαν την ευελιξία και την ταχύτητά τους παραδίδοντας τις παραγγελίες αυθημερόν, εκμεταλλευόμενοι το «μποτιλιάρισμα» των γνωστών e-shops και εταιριών courier. Επίσης αξιοποίησαν την προσωπική επαφή με τους τακτικούς πελάτες τους, αφού, με βιντεοκλήσεις και delivery, εξυπηρέτησαν τις εορταστικές ανάγκες για οικογενειακά δώρα. Όλοι οι κλάδοι του λιανεμπορίου ενεργοποιήθηκαν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, μετά την αρχική παγωμάρα που προκάλεσε η απόφαση να μην ανοίξουν τα καταστήματα στις γιορτές, προσπαθώντας να σώσουν ό,τι σώζεται, μετριάζοντας απώλειες που, έτσι κι αλλιώς, είναι δεδομένες.

Αναγκαστικά φέτος στις γιορτές, είχαμε μόνο μια επιλογή με μια πολύ περιορισμένη «υβριδική» λειτουργία των καταστημάτων του λιανεμπορίου που, βεβαίως, δεν αντιστάθμισε, επ’ ουδενί, τη φυσική παρουσία του καταναλωτή σε ένα κατάστημα, ούτε τον όγκο και την αξία των πωλήσεων, αντίστοιχων περιόδων προηγούμενων ετών, ακόμα και εντός βαθιάς οικονομικής κρίσης. Σύμμαχοι στην προσπάθεια επιβίωσης για εκείνους που δεν είχαν τις υποδομές e-shop, φαίνεται να ήταν οι ηλεκτρονικές εφαρμογές και οι μεγάλες πλατφόρμες, με τη στήριξη των Επιμελητηρίων και των τοπικών Εμπορικών Συλλόγων, που επιστράτευσαν επικοινωνιακές και ενημερωτικές καμπάνιες για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές με το click away. Άλλωστε, το γεγονός ότι πάνω από τους τρεις στους δέκα καταναλωτές έκαναν τις αγορές τους μέσω του πειραματικού click away δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο, όταν μάλιστα δεν είναι ακόμα γνωστό πότε θα αρθούν τα περιοριστικά μέτρα λειτουργίας της αγοράς. Επισημαίνεται πως, για το click away, δεν απαιτείται από τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις να διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης προϊόντων, ούτε ειδικές υποδομές, ούτε γνώσεις προγραμματισμού, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τον υβριδικό τρόπο πώλησης παράδοσης εκτός καταστήματος και να δέχονται παραγγελίες μέσω τηλεφώνου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *