Το Σύμβολο της Πίστεως
Τώρα που τα σχολεία έχουν πάψει από καιρό να διδάσκουν «το Σύμβολο της Πίστεως» και να κατηχούν τα παιδιά στη Θρησκεία των πατέρων τους, αυτό το κενό πρέπει να το καλύπτουν οι εφημερίδες και τα άλλα μέσα ενημέρωσης. Από το Πιστεύω, όπως λέγεται από τον πολύ κόσμο, έχουμε μάθει για την Πίστη μας και μέσα από αυτήν έχουμε δημιουργήσει τον περίφημο Ελληνοχριστιανικό Πολιτισμό. Αλλά ας δούμε κάτι, και ας προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε. Ας κατανοήσουμε αυτό που κάνει τη Θρησκεία μας να υπερέχει έναντι όλων των άλλων, αυτό που δεν είναι τίποτα άλλο από τη ίδια την υπόστασή της, το περιεχόμενό της, το νόημά της. Η Χριστιανική Θρησκεία είναι η μόνη με τρισυπόστατη απεικόνιση. Δηλαδή ένας Θεός με τρεις διαφορετικές, ας μπορούμε το πούμε έτσι, Μορφές ή Φύσεις.
Ομοούσιο τω Πατρί
Το Σύμβολο της Πίστεως, όπως αυτό καθιερώθηκε από τις Ιερές Συνόδους, είναι το Α και το Ω της Χριστιανικής Θρησκείας. Ιδιαίτερης σημασίας είναι ο όρος που αναφέρεται στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού, ότι είναι ομοούσιος του Πατέρα. Τούτο σημαίνει ότι έχει την ίδια φύση με το Θεό και Πλάστη των πάντων. Και αφού έχει την ίδια φύση έχει και την αιώνια ύπαρξη. Δεν είναι κτίσμα όπως όλα τα άλλα, υλικά ή άυλα, που κατασκευάστηκαν από τον Πατέρα. Τούτο ήρθε για να καταδικάσει την Αίρεση του Άρειου που δίδασκε ότι ο Χριστός είναι ένα κτίσμα του Πατέρα, και άρα έχει διαφορετική ουσία (υλικά), απ’ ότι ο Θεός, με επισφράγισμα ότι τελικά ο Χριστός δεν είναι Θεός.
Ομοούσιο
Εμείς δεχόμαστε, με την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο του 325 μχ ότι ο Χριστός έχει γεννηθεί από τον Πατέρα, είναι της ίδιας φύσης με αυτόν, και μετέχει της θείας Ουσίας και ύπαρξης. Ομοούσιος = Ομό + Ουσία = Ίδια Ουσία και έχει σαν αντίθετο το ετερούσιο, αυτό που είναι κατασκευασμένο από άλλη ουσία. Αν μπορούσαμε, για να γίνει κατανοητό, να πάρουμε το DNA του Θεού και Πατέρα, θα βλέπαμε πως είναι ακριβώς ίδιο με του Χριστού. Κάτι που δεν συμβαίνει σε κανένα ον, αφού εκεί υπεισέρχεται και το γονίδιο της μητέρας. Ο Χριστός, είναι ένα από τα τρία πρόσωπα της μιας πραγματικής και μοναδικής Θεότητας.
Το Άγιο Πνεύμα
Στο Σύμβολο της Πίστεως αναφέρεται καθαρά ότι το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα και προσκυνείται μαζί με τον Υιό. Ότι δηλαδή αποτελεί το τρίτο πρόσωπο, Ουσία, φύση, της αδιάσπαστης, αχώριστης και ομοουσίου Τριαδικής Θεότητας. Και ο Χριστός είχε μιλήσει για το Άγιο Πνεύμα ότι εκπορεύεται (στέλνεται από τον Πατέρα). Οι καθολικοί πιστεύουν ότι, το Άγιο Πνεύμα, στέλνεται και από τον Υιό. Στο Σύμβολο της Πίστεως αυτό καθιερώθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Νίκαιας του 325. Το Άγιο Πνεύμα είναι αυτό που υποσχέθηκε ο Χριστός στους μαθητές του, είναι επίσης αυτό δια μέσου του οποίου μιλούσαν όλοι οι Προφήτες. Είναι η βοήθεια που στέλνει ο Θεός για να μας φωτίζει και να μας προστατεύει. Είναι οι πύρινες γλώσσες που εμφανιστήκανε κατά την Πεντηκοστή πάνω από τα κεφάλια των μαθητών του Χριστού.