Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

Καταγγελίες για θαλάσσια ρύπανση στην Πειραϊκή Επερώτηση Βουλευτή Φωτεινής Μπακαδήμα

Προς:       τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

        τον Υπουργό Ναυτιλίας – Νησιωτικής Πολιτικής

        τον Υπουργό Εσωτερικών

        τον Υπουργό Δικαιοσύνης

μπακαδήμαΤο Παρατηρητήριο Πειραϊκής ενημερώνει συστηματικά το λιμεναρχείο και την Περιφέρεια Αττικής για συμβάντα θαλάσσιας ρύπανσης στην Πειραϊκή με τελευταίο εκείνο στις 20 και 21 Απριλίου όπου διαπιστώθηκε ότι διαρρέουν υλικά από τις πραγματοποιούμενες ενέργειες πλήρωσης και αφερματισμού των κεσόνς (κυψελωτά τσιμεντοκιβώτια) και ζητάει έλεγχο και διακοπή των ρυπογόνων εργασιών.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε αναλυτικό άρθρο της η κ. Δήμητρα Βήνη, κοινοτική σύμβουλος στην Α Κοινότητα «Από την έναρξη των έργων κατά την πρώτη καραντίνα, την 1η Απρίλη 2020 για κατασκευή νέου λιμανιού στην θάλασσα της Πειραϊκής, το κίνημα Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή δημοσίευσε τις πολλαπλές πτυχές των αρνητικών επιπτώσεων. Μεταξύ άλλων, οργανώθηκε αρχείο καθημερινής καταγραφής των εργασιών και των παραβάσεων εκ μέρους της ΟΛΠ – COSCO, μια τεράστια συλλογή φωτογραφικού υλικού και μαρτυριών που αποτέλεσαν τη βάση του Παρατηρητηρίου Πειραϊκής.

Το Παρατηρητήριο Πειραϊκής απευθύνθηκε εγγράφως στο τμήμα Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής, το οποίο προέβη δυο μήνες μετά την καταγγελία σε επιτόπιο έλεγχο (25/11/20), όπου διαπίστωσε κάποιες από τις καταγγελλόμενες παραβιάσεις, τις πλέον οφθαλμοφανείς, χωρίς να προβεί σε αυτοψία των υλικών του μπαζώματος ως όφειλε. Παρά την επιβεβαίωση των παραβιάσεων του περιβαλλοντικού όρου 67 (11021/2018), η κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΚΑΛ και ο φορέας υλοποίησης του έργου COSCO συνέχισαν να παραβιάζουν συστηματικά τους περιβαλλοντικούς όρους, καθώς τουλάχιστον 50 φορτηγά ημερησίως επιχωμάτωναν από ξηράς, χωρίς να σταματούν κατά τις βροχερές ημέρες, με αποτέλεσμα την 10η Δεκέμβρη 2020 να παρασυρθεί από την καταιγίδα ολόκληρη η χερσαία επιχωμάτωση και τόνοι υλικών να καταλήξουν στη θάλασσα.

Περαιτέρω, η εκπρόθεσμα υποβληθείσα μελέτη της ΤΕΚΑΛ για την ανέλκυση του κεσόν από τη θάλασσα δεν αναφέρει ούτε τη μεθοδολογία απομάκρυνσης του κεσόν ούτε περιλαμβάνει τη μελέτη ισοζύγιου μάζας, με αποτέλεσμα τρείς μήνες να ανελκύονται μόνο σίδερα από το βυθό αλλά όχι τσιμέντα τα οποία παραμένουν θαμμένα σε τόνους λάσπης.

Το κατεστραμμένο κεσόν παραμένει στη θάλασσα ως ένα διαρκές απόβλητο, ενώ η θαλάσσια περιοχή έχει μεταβληθεί σε παράνομο εργοτάξιο μη αδειοδοτημένο».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *