Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.Σε βαθειά ύφεση το εμπόριο
Με αφορμή την επαναλειτουργία των καταστημάτων ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά πραγματοποίησε έρευνα σε αντιπροσωπευτικό δείγμα επιχειρήσεων, τόσο σε είδη, όσο και σε γεωγραφικό εύρος, για την κίνηση της αγοράς τις πρώτες βδομάδες ανοίγματος του λιανεμπορίου, από τη Δευτέρα 5 Απριλίου έως και τη Μ. Τετάρτη 28 Απριλίου, επιχειρώντας μια αποτίμηση των επιπτώσεων και των μεταβολών που προκαλεί η πανδημία στο λιανικό εμπόριο.
Στο σύνολο του δείγματος, η επίδραση της πανδημίας στον κλάδο του λιανεμπορίου ήταν για ακόμη μια φορά εμφανής με τη μορφή της βαθιάς ύφεσης. Παρόλο που ο εμπορικός κόσμος αδημονούσε να ξαναζωντανέψει η αγορά και να πάρει μια ανάσα μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον με μηδενικούς τζίρους και συσσωρευμένες υποχρεώσεις, η κρίση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, επέδρασε καταλυτικά κυρίως στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι πωλήσεις τις πρώτες εβδομάδες επαναλειτουργίας των καταστημάτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 ήταν μειωμένες σε ποσοστό 64%. Αύξηση πωλήσεων κατεγράφη στο 8% του δείγματος, ενώ για το 28% οι πωλήσεις κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα.
Ο τζίρος, παρά τις προσφορές που έκαναν τα καταστήματα έως και πάνω από 50% για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, το 76% του δείγματος κυμάνθηκε χειρότερα σε ποσοστό 92%, σε σχέση με την αντίστοιχη πασχαλινή περίοδο του 2019 .
Η αυξημένη αβεβαιότητα, ο φόβος του κορονοϊού, τα μέτρα αποστασιοποίησης και φυσικά το lockdown, οδήγησαν αναγκαστικά σε σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας, τάση που φαίνεται ότι θα παραμείνει και μετά την πανδημία.