«ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ» ΑΓΩΝΕΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1
Από την Παρασκευή 4/6 μέχρι την Κυριακή 6/6, η δημόσια τηλεόραση μας πρόσφερε σπουδαίο θέαμα, καθώς διοργανώθηκε το 6ο Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν. Μια ιδιαίτερη πίστα από κάθε άποψη διότι έχει πολλές στροφές όπου ορισμένες από αυτές έχουν στενά περάσματα, κάτι που από μόνο του δυσκολεύει τις προσπεράσεις μεταξύ των οδηγών
Όλα έδειχναν πως στην πίστα αυτή ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και με υψηλές αποδόσεις, τα αυτοκίνητα με κινητήρα Χόντα (ομάδα Ρεντ Μπουλ, Άλφα Ταουρι) κάτι που φάνηκε από την αρχή στα ελεύθερα δοκιμαστικά όπου καταλάμβαναν υψηλές θέσεις. Αντιθέτως, η ομάδα της Μερσέντες είχε καθοδική πορεία γιατί υστερούσαν στις στροφές, σε ταχύτητα και έδειχναν πως χάνουν αρκετό χρόνο στο συγκεκριμένο κομμάτι. Παρ’ όλα αυτά, ήταν πολύ δυνατή στις μεγάλες ευθείες του Μπακού λόγω κάποιων ρυθμίσεων που είχαν κάνει στα οχήματά τους. Στον αγώνα για τις κατατακτήριες όπου θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο στον αγώνα της Κυριακής, ρίχτηκαν οι οδηγοί, όπου οι ισχυρότερες ομάδες κατάφεραν και μπήκαν στην δεκάδα πέρα από κάποιες εξαιρέσεις. Η μεγάλη έκπληξη του Σαββάτου ήταν αυτή του Σαρλ Λεκλέρν, καθώς ο οδηγός της Φερράρι έγινε ο κάτοχος της Πολ Ποσίτιον με βοήθεια βέβαια μιας σύγκρουσης της στροφής 15, μεταξύ του Σαιντζ και του Γκασλί, οδηγοί της Φερράρι και Άλφα Ταουρι αντίστοιχα. Έτσι με αυτόν τον τρόπο προέκυψε η διακοπή του αγώνα και ο Σαρλ Λεκλέρν μπόρεσε και εξασφάλισε την πρώτη θέση για τον αγώνα της Κυριακής. Βέβαια γνώριζε πως θα είναι δύσκολο να την διατηρήσει, γιατί ο επτά φορές πρωταθλητής Λουίς Χάμιλτον και ο Μαξ Βερστάπεν θα τον καταδιώκουν. Πράγματι οι οδηγοί, μπόρεσαν και τον πέρασαν σχετικά εύκολα, κάτι που ήταν λογικό, λόγω της άνισης δυναμικότητας μεταξύ των ομάδων. Ο Χάμιλτον έμεινε επικεφαλής μέχρι που τον κάλεσε στον ασύρματο η ομάδα, για να πάει στο Πιτ Λέην για αλλαγή ελαστικών. Ο Χάμιλτον βγήκε τέταρτος και αρκετά πίσω από τον προπορευόμενο Βερστάπεν, ο οποίος μπήκε και αυτός στα Πιτ, και με καλύτερη αλλαγή ελαστικών σε σχέση με αυτή του Χάμιλτον, έμεινε μπροστά από τον ανταγωνιστή του για την διεκδίκηση του πρωταθλήματος, μιας και ο Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κάνει το άντερ καρτ. Οι δύο πρώτοι της πίστας Πέρεζ και Βέττελ (οδηγοί Ρεντ Μπουλ και Άστον Μάρτιν αντίστοιχα) μπήκαν σχεδόν μαζί στα Πιτ στοπ και ο Μαξ ξαναπήρε την πρωτιά, την οποία και διατήρησε. Ο Πέρεζ με ένα γρήγορο Πιτ στοπ ήταν μπροστά στον Χάμιλτον κάτι που διευκόλυνε τον Μαξ, να διευρύνει την μεταξύ τους απόσταση. Όλα έδειχναν πως ο Μαξ θα κυριαρχήσει και μάλιστα με μεγάλη άνεση θα έπαιρνε την νίκη, αλλά όλα άλλαξαν όταν ο Λανς Στρόλ έπαθε λάστιχο και βρέθηκε στις προστατευτικές πολλαπλές μπάρες αφήνοντας συντρίμμια στην πίστα, κάτι που ανάγκασε τους οδηγούς να μην επιταχύνουν και να μείνουν όλοι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η κούρσα άρχισε να ‘χει πάλι ενδιαφέρον γιατί οι αποστάσεις μεταξύ των οδηγών εκμηδενίστηκαν. Όμως με το καλό ξεκίνημα του Μαξ και την καλή άμυνα του Πέρεζ στον Χάμιλτον μεγάλωσε ξανά η απόσταση μεταξύ των δύο διεκδικητών για τον τίτλο. Ο Μαξ ήταν πρωτοπόρος σε όλους τους γύρους που ακολούθησαν. Αλλά στους δύο τελευταίους γύρους της κούρσας ο Μαξ έπαθε και αυτός λάστιχο και έτσι βρέθηκε εκτός αγώνα και λόγω της σφοδρής σύγκρουσης που έγινε, η διακοπή του αγώνα και για τον εφτά φορές πρωταθλητή Χάμιλτον ήταν ένα δώρο για τον ίδιο. Ήξερε, πως απλώς έπρεπε να μείνει στην θέση που ήταν εκείνη την στιγμή, δηλαδή στην δεύτερη θέση πίσω από τον Πέρεζ μέχρι το σήκωμα της ασπρόμαυρης σημαίας. Τα οχήματα έκαναν τον σχηματισμό γύρου και πήραν τις θέσεις τους για το δεύτερο ξεκίνημα του ίδιου αγώνα, του Χάμιλτον όμως δεν του αρκούσε η δεύτερη θέση, αλλά ήθελε να πάρει και την νίκη και για αυτόν τον λόγο μπήκε πολύ δυνατά στο ξεκίνημα, φέρνοντας στα όριά του το μονοθέσιό του και στην πρώτη στροφή έφυγε και αυτός εκτός αγώνα, με αρκετά μπλοκαρίσματα στα λάστιχά του και πιο συγκεκριμένα στο μπροστινό αριστερό. Αλλά υπήρξε και πρόβλημα με τα φρένα του που είχε διαπιστωθεί, λόγω της πίεσης που ασκούσε στο μονοθέσιο. Τελικά το δώρο του Μαξ πήγε στράφι για τον Χάμιλτον, καθώς δεν το εκμεταλλεύτηκε και νικητής της κούρσας ήταν ο Πέρεζ, όπου έκανε την δεύτερη προσωπική του νίκη σε όλη του την καριέρα στην Φόρμουλα 1. Στην δεύτερη θέση ήρθε ο Βέττελ, ο οποίος βγήκε και ο οδηγός της ημέρας και ήταν η έκπληξη του αγώνα, αφού δεν ήταν στην καταλληλότερη θέση για να εξασφαλίσει μια θέση στο βάθρο με το συγκεκριμένο όχημα και την ομάδα του. Τρίτη θέση πήρε ο Γκασλι, όπου ο Λεκλερν στο τέλος, τον πίεζε συνεχώς, για να του πάρει την θέση, όμως ο Γκασλι παρέμεινε ήρεμος και διατήρησε την θέση του και εξασφάλισε μια θέση στο βάθρο.
Την επόμενη βδομάδα θα γίνει το Γκραν Πρι στη Γαλλία και πιστεύω ότι θα μας προσφέρει τις ίδιες ή και περισσότερες συγκινήσεις.
Γιώργος Κολαντζόγλου