H Φωνή των Πειραιωτών

Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΔΙΑΦΟΡΑΕΙΔΗΣΕΙΣ

4 δισ. για τη σύνδεση λιμένων-σιδηροδρόμων

 

τραινοσέΗ διασύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα από τα στοιχήματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ΟΣΕ, με στόχο να καταστεί η χώρα κέντρο εμπορευματικών μεταφορών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η αρχή για την αναβάθμιση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στη Θεσσαλία έγινε με το έργο του εκσυγχρονισμού της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου που υλοποιείται από την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις στη Μαγνησία με στόχο τη διασύνδεση των τριών Βιομηχανικών Περιοχών (ΒΙ.ΠΕ.) της περιοχής, του λιμένα Βόλου και του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου.

Στην Αττική εξετάζεται η σύνδεση, μέσω του μεγάλου έργου του Δυτικού Προαστιακού, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, με το λιμάνι της Ελευσίνας που είναι το πρώτο λιμάνι της χώρας σε χύδην φορτίο.

Στη νέα γενιά έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ περιλαμβάνεται η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Πάτρας, οι συνδέσεις του «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, προϋπολογισμού 300 και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, η ολοκλήρωση της γραμμής Ρίο-Πάτρα με μερική υπογειοποίηση (προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ), η σύνδεση Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες (1,3 δισ. ευρώ), το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 815 εκατ. ευρώ και τέλος η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (22 εκατ. ευρώ).

Μένοντας στην εφοδιαστική αλυσίδα, από τον ΟΣΕ προωθείται ταχύτατα η επαναδημοπράτηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου πεδίου (το λεγόμενο Θριάσιο ΙΙ) με όρους πιο ανταγωνιστικούς και ελκυστικούς της προηγούμενης προσπάθειας, προκειμένου να έχουμε επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Όσον αφορά το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο (Θριάσιο Ι) έχει επιτευχθεί συμφωνία επί της αρχής με την ανάδοχο κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair, η συμφωνία βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και βάσει χρονοδιαγράμματος η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να ενεργοποιηθεί εντός του έτους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *