Πρωταθλήτρια κόσμου η Μήλος.Είναι το καλύτερο νησί για το 2021
Με αφορμή την ανακοίνωση των φετινών βραβείων, οι συντάκτες του περιοδικού υπογραμμίζουν, μεταξύ άλλων, ότι η Μήλος «αναδείχθηκε νικήτρια χάρη στους φιλικούς κατοίκους της, οι οποίοι καλωσορίζουν τους επισκέπτες προτρέποντάς τους να εξερευνήσουν τα γραφικά χωριά, τις εξαιρετικές ταβέρνες και τις δεκάδες ειδυλλιακές παραλίες της, που ποικίλλουν στο χρώμα ανάλογα με το αν σχηματίζονται από κοχύλια, πέτρες ή άμμο», ενώ επισημαίνουν ακόμα: «Μπορεί να είναι γνωστή εξαιτίας του αγάλματος της Αφροδίτης, αλλά προσφέρει πολλά περισσότερα από τα αρχαιολογικά ευρήματα: πολυάριθμες επιλογές για διαμονή, βραβευμένα οινοποιεία, ηλιοθεραπεία σε ηφαιστειακούς βράχους, ψαροντούφεκο σε σπηλιές και στην συνέχεια δείπνο σε ένα από τα εξαιρετικά εστιατόριά της. Όπως συνόψισε ένας ψηφοφόρος: “Είναι συγκλονιστικά όμορφη!”».
Η ψηφοφορία για τα φετινά βραβεία πραγματοποιήθηκε από τις 11 Ιανουαρίου έως τις 10 Μαΐου 2021 και σε αυτήν οι σχεδόν 35 εκατ. αναγνώστες του περιοδικού και χρήστες στις διάφορες πλατφόρμες του εκδήλωσαν τις προτιμήσεις τους σε ποικίλες κατηγορίες, όπως πόλεις, νησιά, θέρετρα, προορισμοί τουρισμού πολυτελείας και ευεξίας, αεροδρόμια, ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες διοργάνωσης κρουαζιέρας, ταξιδιωτικά γραφεία, πρακτορεία ενοικίασης αυτοκινήτων κ.ά.
Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου βρέθηκε το 1820 στη κατεχόμενη από την Οθωμανική Αυτοκρατορία Μήλο.
Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι, ότι το άγαλμα πουλήθηκε από τους Τούρκους στους Γάλλους και οι Γάλλοι για να το φυγαδεύσουν στο Παρίσι μετά την αγορά του, το φόρτωσαν σε ένα καράβι.
Όταν οι Έλληνες της Μήλου πληροφορηθήκαν ότι το άγαλμα θα έφευγε από το νησί, ξεσηκώθηκαν για να αποτρέψουν τη φυγή του, κι’ αυτό, γιατί το θεωρούσαν μέρος του Πολιτισμού τους. Τέτοια ήταν η αντίδραση που οι Γάλλοι πυροβόλησαν και σκότωσαν μερικούς Έλληνες.
Όταν τελικά το άγαλμα φορτώθηκε στο πλοίο, οδηγήθηκε πρώτα στον Πειραιά πριν ταξιδέψει για τη Γαλλία. Κάποιοι από τους Έλληνες της Μήλου πήγαν στον Πειραιά για να σταματήσουν την αρπαγή του αγάλματος.
Όπως γράφει ο Έλληνας ιστορικός Δημήτρης Φωτιάδης στην εξάτομη «Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821»
Στον Πειραιά όταν μαθεύτηκε το γεγονός μαζεύτηκαν στην προκυμαία πάνω από χίλιοι άνθρωποι που προσπαθούσαν να ματαιώσουν την αρπαγή του αγάλματος.
Τέτοια ήταν η αντίδραση, που συγκρούστηκαν με το γαλλικό πλήρωμα του πλοίου και τα τουρκικά στρατεύματα. Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό. Πάνω από 200 Έλληνες πέσανε νεκροί και τελικά το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου φυγαδεύτηκε στη Γαλλία. (μάλιστα λέγεται ότι το ένα χέρι του αγάλματος μέσα στη δίνη της συμπλοκής έπεσε στη θάλασσα και χάθηκε).
Αυτοί λοιπόν οι «αμόρφωτοι» Έλληνες ψαράδες και αγρότες δώσανε τη μάχη της αξιοπρέπειας δίνοντας ακόμα και τη ζωή τους για να υπερασπιστούν το Πολιτισμό τους. Μπορεί να μην ήταν μορφωμένοι, μπορεί να μην γνώριζαν από Τέχνη όμως ένιωθαν βαθειά μέσα τους ότι το άγαλμα αυτό ήταν μέρος της ιστορίας τους, μέρος της Πολιτιστικής τους παρακαταθήκης που τους είχαν αφήσει οι πρόγονοι τους.
Αυτή η τραγική ιστορία επιμελώς παρασιωπάται για ευνόητους λόγους.
Έτσι αν κάποια στιγμή επισκεφθείτε το Μουσείο του Λούβρου και θαυμάσετε την Αφροδίτη της Μήλου, θυμηθείτε ότι και σ’ αυτή την περίπτωση οι κυρίαρχες δυνάμεις της εποχής εκείνης άρπαξαν αυτό το θαυμάσιο άγαλμα που οι Έλληνες το πότισαν με αίμα.
Ένα από τα πιο σημαντικά έργα τέχνης, που η διεύθυνση του Μουσείου προβάλλει με ιδιαίτερο καμάρι, είναι το μαρμάρινο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου, ένα έργο που δεν έχει με ακρίβεια προσδιοριστεί από ποιον καλλιτέχνη έχει φιλοτεχνηθεί.