Λουκίνο Βισκόντι: Ο «αναγεννησιακός» της Τέχνης
Κίνημα μεγάλης καλλιτεχνικής, αλλά και πολιτικής σημασίας, ο ιταλικός νεορεαλιστικός κινηματογράφος αποτέλεσε το μάχιμο μετερίζι μιας ομάδας σκηνοθετών και κριτικών του Ιταλικού Κινηματογράφου για το ξεπέρασμα της πνευματικής αγκύλωσης, του κακόγουστου λαϊκισμού και της ιδεολογικής μιζέριας, που διαπότιζε τη φασιστική Ιταλία του μεσοπολέμου.
Προδρομική μορφή αυτού του μεγάλου καλλιτεχνικού κινήματος υπήρξε ο σκηνοθέτης Λουκίνο Βισκόντι, που το 1941, με ένα κείμενό του στο περιοδικό «cinema», με τίτλο «Τα πτώματα στο νεκροταφείο», στηλίτευσε το καθεστώς, κατακρίνοντας δριμύτατα και τους «πνευματικούς» υπηρέτες του…