Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικίνδυνες οι εργασίες της Cosco στο λιμάνι

κόσκοΔήλωση Νίκου Μπελαβίλα

«Ήδη από τις αρχές του 2020 ανησυχούσαμε για την απόρριψη των βυθοκορημάτων των έργων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Τεράστιες ποσότητες, από το έργο της επέκτασης κρουαζιέρας απορρίφθηκαν ανεξέλεγκτα από τις 31/3/2020, ως τις 11/6/2020 μεταξύ Αίγινας, Σαλαμίνας και Φλεβών επάνω στα αλιευτικά πεδία του Σαρωνικού και σε μικρές αποστάσεις από τις νησιωτικές ακτές. Η απόρριψη τους σταμάτησε με εντολή του ΣτΕ μετά από προσφυγές των κατοίκων της Πειραϊκής.

Οι αρμόδιοι υπουργοί διαβεβαίωναν επίσημα τον Δήμο Πειραιά ότι όλα είναι νόμιμα και ότι δεν υπάρχει κανένα περιβαλλοντικό πρόβλημα. Και όλα αυτά ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με τρεις επάλληλες αποφάσεις του τοποθετήθηκε αρνητικά ως προς τη μέθοδο εκτέλεσης του έργου.

Με εκτενές δημοσίευμα του Reports United στις 9/11/2021 αποκαλύπτεται ότι με βάση τα ευρωπαϊκά όρια κινδύνου για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, οι χιλιάδες τόνοι υλικών που έπεσαν στη θάλασσα του Σαρωνικού επί 3,5 μήνες είχαν υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, μόλυβδο, νικέλιο, κάδμιο, αρσενικό, δηλαδή σε βαρέα μέταλλα επικίνδυνα αν εισχωρήσουν στην τροφική αλυσίδα μέσω των αλιευμάτων, καταστροφικά όμως ταυτόχρονα και για τη θαλάσσια βιοποικιλότητα.

Τα έργα της Cosco αυτήν τη στιγμή σε όλο το λιμάνι εκτελούνται χωρίς εγκεκριμένες μελέτες και για αυτό έχουμε προσφύγει εκ νέου στο ΣτΕ μαζί με περιφερειακούς, δημοτικούς και κοινοτικούς συμβούλους του Πειραιά, με τους δημάρχους Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος και πολίτες από τη Σαλαμίνα και την Αίγινα. Όμως στην περίπτωση των βυθοκορημάτων, δεν τίθεται μόνο θέμα νομιμότητας αλλά ιδιαίτερα μεγάλου κινδύνου για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *