Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΔΙΑΦΟΡΑΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο .εκφράζει την αγωνία της αγοράς

από συνέντευξη του Προέδρου

Γ. Παπαμανώλη – Ντόζα

ΒΕΠΑπαντήσεις σε δύσκολες ερωτήσεις έδωσε ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. Γεώργιος Παπαμανώλης – Ντόζας στον δημοσιογράφο Χρήστο Μυτιλινιό, στην τηλεοπτική εκπομπή “Talk Show” του “Timeline.gr”.

Ο Πρόεδρος επισήμανε ότι το ΒΕΠ, όπως και όλα τα Επιμελητήρια της χώρας, εκφράζουν την άποψη, τα αιτήματα και τις προτάσεις της αγοράς, ενώ έδωσε απαντήσεις για τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων της ναυπηγοεπισκευής και της αμυντικής τεχνολογίας στα νέα Εξοπλιστικά, την ανάγκη νέων κινήτρων προς τη βιοτεχνία, καθώς και τον εκσυγχρονισμό της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

«Πέρα από τα δεδομένα αυτά, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αν δεν υπάρξει θετική εξέλιξη όσον αφορά στο μέλλον των «Ελληνικών Ναυπηγείων» στον Σκαραμαγκά ή των «Ναυπηγείων Ελευσίνος», θα επηρεαστεί η δραστηριότητα και εν πολλοίς η βιωσιμότητα επιχειρήσεων που λειτουργούν δορυφορικά προς τα δύο μεγάλα ναυπηγεία είτε στο ΒΙΠΑΣ του Σχιστού, είτε στη ΝΑΒΙΠΕ του Περάματος αλλά και ευρύτερα στον Πειραιά. ΄

Η Ελλάδα χωρίς ναυπηγεία, είναι βαπόρι χωρίς πηδάλιο. Κάτι τέτοιο δεν αρμόζει σε μια χώρα που αρέσκεται να λέει ότι είναι παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη αλλά επιτρέπει στην Τουρκία να έχει τα μεγαλύτερα διαλυτήρια πλοίων της Μεσογείου, τα υλικά των οποίων προωθεί στις βιομηχανίες της και κυρίως σε αυτές με δραστηριότητες κατασκευής πολεμικών πλοίων ή Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών.

Ο ιδιωτικός τομέας είναι αυτός που έχει πάρει στην πλάτη του το κόστος της κρίσης, της ανεπάρκειας του τραπεζικού συστήματος να στηρίξει την εθνική οικονομία, την επέλαση της πανδημίας και πολλά άλλα κακώς κείμενα. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι η Κυβέρνηση ακούει τα αιτήματα του επιχειρηματικού κόσμου.

Για παράδειγμα, πρόσφατα εισακούστηκε η πρόταση του διατυπώθηκε από το ΒΕΠ για την επιδότηση, με την παροχή εκπτώσεων, της ηλεκτροδοτήσεως σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις με σύνδεση στο δίκτυο χαμηλής τάσεως ως το τέλος του έτους. Ωστόσο, το μέτρο αυτό θα πρέπει να διευρυνθεί ίσως και για τους πρώτους μήνες του 2022 αναλόγως με την πορεία της εθνικής οικονομίας ενώ θα πρέπει να εξετασθεί οπωσδήποτε η μείωση των ενδιαμέσων φόρων στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στην Παραγωγή και τις Μεταφορές προκειμένου να δοθεί ένα αμιγώς ανταγωνιστικό κίνητρο στα ελληνικά προϊόντα.

Επίσης θα έπρεπε να συμπεριληφθούν τα καύσιμα, οι υπηρεσίες αποθήκευσης και Logistics ή ακόμα και οι μειώσεις ΦΠΑ στους ναύλους. Για εμάς, το ζήτημα είναι να μειωθούν οι ζημιές και να υποστηριχθούν οι ενεργές δραστηριότητες στην παραγωγή και τις υπηρεσίες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με σαφή μέτρα στήριξης.

Ύστερα από την κρίση και τους έντονους κλυδωνισμούς που προκάλεσαν κακοί χειρισμοί ετών στη διαχείριση των δημοσιονομικών μεγεθών, ο ιδιωτικός τομέας έμεινε όρθιος, προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα κι εξακολουθεί να δημιουργεί πλούτο στη χώρα μας. Γι’ αυτό ερχόμαστε όσοι εκφράζουμε το βιοτεχνικό κόσμο και ζητούμε από την Πολιτεία να συνεργαστεί μαζί μας ώστε να καθοριστεί ένα νέο παραγωγικό, αλλά και εκπαιδευτικό μοντέλο, ώστε να νοικοκυρευτεί η Οικονομία και να μπούμε σε αναπτυξιακούς ρυθμούς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *