Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΔΙΑΦΟΡΑΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ομιλία για τον Μέγα Αθανάσιο.Στο «Ενορία Εν Δράσει»

δανιήλΣυνεχίστηκε την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου, με την 3η διαδικτυακή συνάντηση, η σειρά παρουσιάσεων με γενικό τίτλο «Πατερικός λόγος», που πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη, στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…».

Η συνάντηση ήταν αφιερωμένη στον Μέγα Αθανάσιο. Τη σειρά επιμελείται ο Αρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Ψωίνος, Θεολόγος, Ιεροκήρυκας.

Το Σεμινάριο είναι ανοιχτό σε όλους και η παρακολούθηση του γίνεται μόνο διαδικτυακά, μέσα από το κανάλι του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» στο YouTube.

Η Εκκλησία δεν δίνει εύκολα τίτλους, όμως τον Αθανάσιο τον ονόμασε Μέγα. Και του προσέδωσε αυτόν τον τίτλο, γιατί ήταν ένας μέγιστος άνθρωπος, ο άνθρωπος του Θεού, ο Πατέρας και Διδάσκαλος που βοήθησε την Εκκλησία, να διατηρήσει την πίστη της, να διατρανώσει την αλήθεια της και να περιφρουρήσει τους πιστούς από τους νοητούς λύκους που εμφανίζονται και θέλουν να οδηγήσουν ανθρώπινες ψυχές στην απώλεια.

Ο Μέγας Αθανάσιος, είναι στύλος της Ορθοδοξίας και φωστήρας της οικουμένης, που φανέρωσε την αλήθεια περί του τριαδολογικού δόγματος και ειδικότερα την αλήθεια που αφορά στον Υιό και Λόγο του Θεού.

Κατά τον Μ. Αθανάσιο, βάση για να διατυπώσει κάποιος την διδασκαλία της Εκκλησίας, είναι η Παράδοση, γιατί η έκπτωση από αυτήν, σημαίνει και άρνηση της χριστιανικής ιδιότητας.

Ο Υιός και Λόγος του Θεού, είναι τέλειο γέννημα του Πατρός και όχι κατά θέληση, αλλά κατά φύση, και επομένως δεν υπάρχει χρόνος στην γέννηση του Υιού, αλλά είναι μέσα στη φύση του Πατρός να γεννά τον Υιό. Και αφού υπάρχει πάντοτε μετά του Πατρός, είναι Θεός αληθινός, εκ Θεού αληθινού.

Για την Αγία Τριάδα, ο Μ. Αθανάσιος μας λέει ότι είναι τρία πρόσωπα και μία ουσία και αποτελεί ένα σύνολο, μία θεότητα. Επίσης, η θέληση και η ενέργεια είναι ενιαία, μέσα στην Αγία Τριάδα, μόνο κατά την εκδήλωση της ενέργειας παρεμβαίνουν ιδιαιτέρως τα πρόσωπα.

Σχετικά με τον άνθρωπο, ο Μ. Αθανάσιος λέει ότι αποτελείται από δύο συστατικά, το σώμα και την ψυχή και πλάστηκε από τον Θεό κατά την εικόνα Του, δηλαδή τον Λόγο Του. Γι’ αυτό και ήταν ανάγκη ο Λόγος να ενανθρωπήσει, ώστε να Τον δούμε για να αναχθούμε και να φτάσουμε και πάλι σε αυτήν την εικόνα, να την καθαρίσουμε, γιατί είχε αμαυρωθεί από την αμαρτία. Η ψυχή είναι εκείνη που κινεί το σώμα, γι’ αυτό και μετά τον θάνατο, το σώμα νεκρώνεται, ενώ η ψυχή είναι αθάνατη, όχι από την φύση της, αλλά επειδή έτσι το θέλησε το Θεός.

Η πτώση του ανθρώπου στην αμαρτία, αμαύρωσε το «κατ’ εικόνα», όμως ο άνθρωπος δεν έχασε όλες τις λογικές και ηθικές δυνάμεις του, που σημαίνει ότι είχε την δυνατότητα, να σωθεί και πάλι. Και ο Θεός γίνεται άνθρωπος, για να κάνει τον άνθρωπο πάλι θεό. Κινήθηκε η θεία οικονομία, το σχέδιο του Θεού, που έτσι όρισε να σωθεί ο άνθρωπος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *