Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΔΙΑΦΟΡΑΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ομιλία για τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο «Ενορία εν δράσει»

δανιήλ ευαγγελίστριαΣυνεχίστηκε την Τετάρτη 30 Μαρτίου, με την 8η διαδικτυακή συνάντηση, η σειρά παρουσιάσεων με γενικό τίτλο «Πατερικός λόγος», που πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη, στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…».

Η συνάντηση ήταν αφιερωμένη στον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Τη σειρά επιμελείται ο Αρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Ψωίνος, Θεολόγος, Ιεροκήρυκας.

Το Σεμινάριο είναι ανοιχτό σε όλους και η παρακολούθησή του γίνεται μόνο διαδικτυακά, μέσα από το κανάλι του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» στο YouTube.

Ο ιερός Χρυσόστομος αποτελεί το καύχημα της Εκκλησίας. Γεννήθηκε στην Αντιόχεια το 347 μ.Χ. Η μητέρα του, αγία Ανθούσα, που κατέστη χήρα όταν ο άγιος ήταν πολύ μικρός, τον ανέθρεψε και τον μόρφωσε, κατά τον καλύτερο χριστιανικό τρόπο.

Ο άγιος ήταν ευφυέστατο μυαλό και σπούδασε πολλές επιστήμες, στην γενέτειρα του και αργότερα στην Αθήνα. Όταν αποπεράτωσε τις σπουδές του, επανήλθε στην Αντιόχεια και αποσύρθηκε στην έρημο για πέντε χρόνια, όπου ασκήτεψε, προσευχόμενος και μελετώντας τις άγιες Γραφές.

Εκεί όμως αρρώστησε και αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Αντιόχεια όπου χειροτονήθηκε Διάκονος και αργότερα Πρεσβύτερος. Κατά την ιερατική του διακονία, ανέπτυξε όλα τα ψυχικά του χαρίσματα, τον πύρινο θείο ζήλο και την πρωτοφανή ευγλωττία, στα κηρύγματα του.

Έσειε και συγκλόνιζε τα πλήθη της Αντιόχειας και συγκινούσε τις ανθρώπινες ψυχές βαθύτατα. Η φήμη του αυτή έφτασε μέχρι την Βασιλεύουσα και το 397, εξελέγη Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Από τη θέση αυτή, εκτός άλλων, υπήρξε αυστηρός ασκητής και δεινός ερμηνευτής της Αγίας Γραφής, όπως φαίνεται και από τα πολλά συγγράμματα του, αφού έχουν σωθεί 804 ομιλίες του. Έργο δικό του είναι και η θεία Λειτουργία, που τελείται τις περισσότερες φορές τον χρόνο.

Η Αγία Γραφή, αποτελεί για τον ιερό Χρυσόστομο, ακένωτη πηγή, της οποίας η ανάγνωση, είναι κάτι γλυκύτερο του παραδείσου. Την θεωρεί θεόπνευστη και ότι βρίσκεται σε αυτήν, δεν είναι τυχαίο.

Μιλώντας περί Θεού, ο άγιος σημειώνει ότι είναι κάτι το ξένο προς τον άνθρωπο, κατά την ουσία και την ύπαρξη. Είναι αλλότριος και μεγαλειώδης, και ως το άκτιστο ον, είναι ακριβώς το αντίθετο των έργων Του, που είναι κτιστά. Είναι καταληπτός στους ανθρώπους, μόνο κατά τον τρόπο που κάθε φορά εμφανίζεται σε αυτούς και έρχεται σε σχέση με τον κόσμο μέσα από τις άκτιστες ενέργειες Του.

Ο κόσμος κυβερνάται από τον Θεό, και το γεγονός της δημιουργίας του από Εκείνον, αφενός μεν εξηγεί την αρμονία και το κάλλος του, και αφετέρου αποκλείει την ανάμειξη παντός είδους ειμαρμένης στην πορεία του και τα πάντα υπόκεινται στην πρόνοια και την αγάπη Του. Σκοπός του κόσμου είναι ο ίδιος ο άνθρωπος και φτιάχτηκε για εκείνον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *