Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

Δεν θεωρείται θετική για οικονομία – κοινωνία η Διοίκηση του ΟΛΠ από τους Κινέζους

Συνέντευξη του Βασίλη Κανακάκη

Προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων

Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ).

ΚΑΝΑΚΑΚΗΣΚαταπέλτης για την Διοίκηση του Λιμανιού (ΟΛΠ) ο κ. Κανακάκης, πιστεύει ότι η παράδοση της Διοίκησης του λιμανιού στους Κινέζους της COSCO είναι επιζήμια για την οικονομία, την τοπική κοινωνία και την ανάπτυξη.

Συνέντευξη στον Αρχισυντάκτη της Φωνής Γιάννη Κανατσέλη.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα λέγατε ότι η Κίνα έχει δημιουργήσει καλές θέσεις εργασίας στο λιμάνι του Πειραιά από τότε που ανέλαβε τη διαχείριση του λιμανιού; Εάν ναι, γιατί νομίζετε έτσι (ή, αν όχι, γιατί όχι);

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν είναι αλήθεια ότι η Κίνα έχει δημιουργήσει καλές θέσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Όποιες θέσεις έχει δημιουργήσει αφορούν μόνο τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, δραστηριότητα, που αποκλειστικά ενδιαφέρει τους κινέζους. Όμως και αυτές οι θέσεις στην πλειοψηφία τους δεν είναι μόνιμες, ενώ αναφέρονται κακές και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας. Ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά το 2016 είχε 1350 μόνιμες θέσεις εργασίας ενώ σήμερα έχει 1000 περίπου. Πρόσθετες θέσεις εργασίας καλύπτονται από εργολαβικά εργαζομένους, που διατίθενται από διαφόρους υπεργολάβους διάθεσης εργαζομένων σε μεγαλύτερη εταιρεία διάθεσης εργαζομένων, που ονομάζεται DPORT. H DPORT διαθέτει τους εργαζόμενούς περαιτέρω στον υπό κινέζικο πλέον έλεγχο Οργανισμό Λιμένα Πειραιά.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα λέγατε ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά από την Κίνα έχει βοηθήσει την τοπική οικονομία, και αν ναι, πόσο και με ποιους τρόπους;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ατμομηχανή των τοπικών οικονομιών είναι η επισκευή πλοίων. Οι κινέζοι μειώνουν συνεχώς τις θέσεις επισκευής πλοίων και δεν συντηρούν τις υφιστάμενες υποδομές επισκευής πλοίων, ενώ τις κοστολογούν υπέρμετρα και μη ανταγωνιστικά. Επομένως η κινέζικη παρουσία δεν βοηθάει, αλλά αντίθετα λειτουργεί αρνητικά για τις οικονομίες των τοπικών κοινωνιών. Οι κινέζοι δεν έχουν υλοποιήσει τις συμβατικές υποχρεώσεις τους για επενδύσεις με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του κλάδου επισκευής πλοίων και τη δραματική μείωση των εργαζομένων στον κλάδο αυτό.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Κατανοώ ότι υπήρξαν απεργίες σχετικά με τη διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά από την Κίνα. Τι αφορούσαν οι απεργίες και επιλύθηκαν τα ζητήματα υπέρ των απεργών;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Απεργίες έγιναν κυρίως στους προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων μετά από θανατηφόρο εργατικό ατύχημα. Τα βασικά προβλήματα των εργαζομένων δεν επιλύθηκαν και για αυτό η απεργία επαναλήφθηκε. Απεργίες έκαναν και οι εργαζόμενοι στις επισκευές πλοίων. Απεργία επίσης έκαναν κατά ενεργειών των κινέζων και οι ελληνικές επιχειρήσεις επισκευής πλοίων και αυτό, δηλαδή απεργία επιχειρήσεων, ίσως αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Οι ελληνικές επιχειρήσεις επισκευών πλοίων κινητοποιήθηκαν διαμαρτυρόμενοι, διότι καθημερινά απειλείται ο εργασιακός τους χώρος, με τη μείωση των θέσεων επισκευής πλοίων καθώς επίσης και την ανεξέλεγκτη τιμολόγηση στις υποδομές επισκευών πλοίων. Γενικότερα οι πολύ υψηλές τιμολογήσεις και σε άλλους τομείς παροχής υπηρεσιών λιμένα, όπως π.χ. η παράδοση στερεών λειτουργικών αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου, καθιστά το Λιμάνι του Πειραιά μη ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα γειτονικά λιμάνια του εξωτερικού και εκτρέπει τα πλοία μακριά από τον Πειραιά. Σκοπός των κινέζων είναι να αυξήσουν τις υποδομές container’s terminal σε βάρος άλλων λειτουργιών του πρώτου λιμένα της νησιωτικής μας χώρας.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η διοίκηση του Λιμένα Πειραιά έχει χρησιμοποιήσει κατασκευαστικό εξοπλισμό και υλικά από την Ελλάδα, όταν είναι διαθέσιμα, ή τα περισσότερα υλικά και εξοπλισμός που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη του λιμανιού εισάγονται από την Κίνα ή άλλα μέρη;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για έργα, που ανατίθενται σε κατασκευαστικές εταιρείες, οι προμήθειες των υλικών γίνεται από τις εταιρείες αυτές. Τα υλικά αυτά είναι κυρίως τσιμέντο και αδρανή υλικά, που δεν μπορούν να μεταφερθούν από την Κίνα. Για υλικά και εξοπλισμό του Λιμένα Πειραιά τα υλικά έρχονται αποκλειστικά από την Κίνα και δεν ενισχύεται το τοπικό εμπόριο. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι και μία λάμπα φωτισμού να χρειαστούν από την Κίνα θα την φέρουν.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να προσθέσετε σχετικά με την τοπική κατάσταση, καθώς σχετίζεται με τη διαχείριση του λιμανιού από την Κίνα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Υπογραμμίζεται η μεγάλη και «ανεξήγητη» εύνοια της Ελληνικής Κυβέρνησης προς τους κινέζους και μάλιστα σε αυτές τις διεθνείς συγκυρίες. Οι χώροι επισκευών πλοίων, που ελέγχονται από τους κινέζους, πρακτικά δεν υπόκεινται σε ελέγχους των κρατικών υπηρεσιών. Οι υποδομές υγιεινής της εργασίας για παράδειγμα, στους ανωτέρω χώρους, είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Επίσης η μεγάλη κυβερνητική εύνοια προς τους κινέζους εκφράστηκε πρόσφατα με την παραχώρηση του επί πλέον 16% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά Α.Ε., αν και οι κινέζοι δεν έχουν εκτελέσει μεγάλο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων και ενώ μεγάλες ελλείψεις καταγράφονται ακόμα και σε απλές συντηρήσεις υποδομών. Η Ελληνική Κυβέρνηση αντί να επιβάλει στους κινέζους κυρώσεις σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης του Λιμένα για τις παραπάνω παραβάσεις της Σύμβασης, τους επιβράβευσε με την παράδοση του επί πλέον 16% των μετοχών του Πρώτου Λιμένα της Ελλάδος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *