Διεθνή και οικονομικά
Επιμέλεια: Δημήτρης Ζακοντίνος
Ο παραλογισμός των οικολογικών κατευθύνσεων
Γιατί θα κρατήσω το παλιό μου αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα αντί να το ανταλλάξω με ένα Zoe ή ένα Tesla:
Ο Le Canard Enchaîné, υπό την πένα του Jean-Luc Porquet, δημοσιεύει ένα βιτριολικό άρθρο σχετικά με τον παραλογισμό των οικολογικών κατευθύνσεων στις οποίες έχει εισέλθει η Γαλλία.
Στο οπτικό πεδίο, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υποτίθεται ότι είναι η λύση του μέλλοντος για να σώσει τον πλανήτη που κινδυνεύει.
Μας λένε συνεχώς ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η λύση του μέλλοντος και κυρίως ο μόνος τρόπος για να σωθεί ο πλανήτης.
Για το σκοπό αυτό, οι Γάλλοι έσπευσαν ολοταχώς στο αμιγώς ηλεκτρικό αλλά χωρίς καμία διάκριση.
Ως εκ τούτου, οι ηγέτες μας έχουν ζητήσει από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να στοιχηματίσουν τα πάντα στα ηλεκτρικά.
Τι σημαίνει όμως αυτό;
Πρώτον, η εγκατάσταση πολλαπλών σταθμών φόρτισης κατά μήκος των δρόμων μας, επειδή τα πιο αποδοτικά οχήματα αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να διεκδικήσουν αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων.
Και ακόμα χωρίς τη χρήση προβολέων, θέρμανσης, υαλοκαθαριστήρων, απόψυξης ή κλιματισμού…
Στη συνέχεια, περιλαμβάνει το σχεδιασμό μπαταριών που μπορούν να αποθηκεύσουν αυτήν την ενέργεια.
Και εκεί, πρέπει να μείνουμε για μια στιγμή.
Επί του παρόντος, οι μπαταρίες στα οχήματα είναι πολύ βαριές, πολύ ακριβές και γεμάτες με σπάνια μέταλλα.
Σε αυτό του Tesla Model S για παράδειγμα, το πιο αποδοτικό στην αγορά, δεν υπάρχει λιγότερο από 16 κιλά νικελίου.
Ωστόσο, το νικέλιο είναι μάλλον σπάνιο στη γη μας.
Αυτό κάνει το αφεντικό της Tesla να λέει στη Γαλλία ότι «η συμφόρηση της ενεργειακής μετάβασης θα είναι στο νικέλιο»
Εξόρυξη νικελίου στο Γκόρο της Νέας Καληδονίας.
Γνωρίζει πολύ καλά ότι το νικέλιο είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί.
Πρέπει να πάτε να το πάρετε στην Ινδονησία ή τη Νέα Καληδονία και η εξαγωγή του είναι μια πραγματική ταλαιπωρία επειδή δεν βρίσκεται ποτέ στην καθαρή του κατάσταση.
Στα ορυκτά, υπάρχει μόνο σε πολύ μικρές αναλογίες.
Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να σκάψετε και να σκάψετε ξανά, να αλέσετε, να ελέγξετε, ένα υγροκυκλώνα για ένα αποτέλεσμα μόνο μέχρι τις ανάγκες.
Αλλά όλα αυτά οδηγούν σε κολοσσιαία βουνά υπολειμμάτων που απορρίπτονται τις περισσότερες φορές στη θάλασσα!
Δεν είναι μόνο το νικέλιο στο παιχνίδι, υπάρχει και το λίθιο.
Εξόρυξη λιθίου στη Βολιβία.
Χρειάζονται 15 κιλά ανά μπαταρία (ακόμα για το Tesla Model S). Αυτό προέρχεται από τα υψίπεδα των Άνδεων.
Για να το εξαγάγετε, αντλείται κάτω από τα salars (ξηρές αλμυρές λίμνες) που οδηγεί σε μετανάστευση γλυκού νερού στα βάθη.
Μια οικολογική καταστροφή σύμφωνα με τους ντόπιους που ήδη υποφέρουν από την έλλειψη νερού.
Και μετά υπάρχει το κοβάλτιο: 10 κιλά ανά μπαταρία που θα πάρουμε στο Κονγκό.
Και εδώ, αγγίζουμε το έργο των παιδιών που σκάβουν με γυμνά χέρια σε βιοτεχνικά ορυχεία με μόλις 2 δολάρια την ημέρα.
Ενοχλεί λίγο τους κατασκευαστές μας, οι οποίοι, ωστόσο, θέλουν πάση θυσία να καλύψουν τη διαφορά με την Κίνα, ήδη παγκόσμια πρωταθλήτρια σε αυτόν τον τομέα.
Έτσι, η παιδική εργασία εξακολουθεί να είναι μια λεπτομέρεια.
Για να τα ολοκληρώσετε όλα, καθώς οι μπαταρίες είναι τρομερά βαριές (το 1/4 του βάρους του Tesla Model S), είναι απαραίτητο να ελαφρύνετε το όχημα όσο το δυνατόν περισσότερο.
Έτσι φτιάχνουμε σώματα αλουμινίου των οποίων η εξόρυξη δημιουργεί αυτές τις τρομερές κόκκινες λάσπες, αδιάλυτα απόβλητα που προκύπτουν από την επεξεργασία αλουμίνας με σόδα και τα οποία αποτελούνται από διάφορα βαρέα μέταλλα, όπως αρσενικό, σίδηρο, υδράργυρο, διοξείδιο του πυριτίου και τιτάνιο, τα οποία επίσης απορρίπτονται στη θάλασσα αψηφώντας τα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως στο GARDANNE στο Bouches-du-Rhône.
Τελευταίο σημείο: μπουλντόζες, φορτηγά, βυτιοφόρα,… που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή και στη συνέχεια τη μεταφορά όλων αυτών των όμορφων πρώτων υλών δεν είναι ηλεκτρικές…
Θα κρατήσω λοιπόν το αυτοκίνητό μου, περιμένοντας την Total Énergies να επανεπενδύει τα θαυμαστά της κέρδη σε νέα καύσιμα που είναι πολύ λιγότερο ρυπογόνα… και δεν απαιτεί μια νέα οικολογική καταστροφή, που αποφασίστηκε στο όνομα της Οικολογίας.