Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.. Απογοητευτικά τα αποτελέσματα των εκπτώσεων
Μακριά από τις προσδοκίες για τζίρο αντίστοιχο του 2019 έδειξε η έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς για την πορεία της αγοράς την καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδο. Το δείγμα αφορούσε πειραϊκές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ένδυσης – υπόδησης – αξεσουάρ, ειδών δώρου, οικιακού εξοπλισμού και ηλεκτρονικών ειδών.
Οι καταναλωτές, αντιμέτωποι με ένα σημαντικό έλλειμμα στο διαθέσιμο εισόδημά τους, δεν δελεάστηκαν από τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές των εμπορικών επιχειρήσεων, που εξάντλησαν όλα τα περιθώρια τους για να τους προσελκύσουν, παρά τις πιέσεις που έχουν δεχθεί σωρευτικά.
Όπως αποδείχθηκε, οι καταναλωτές σε ποσοστό 60% έχουν αλλάξει σημαντικά τις συνήθειες στις δαπάνες τους, ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα σε είδη που δεν είναι πρώτης ανάγκης, τάση που αντανακλάται κυρίως στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης που αναδεικνύεται, για ακόμη μία φορά, ζημιωμένος, παρά τις μεγάλες προσφορές που ξεπέρασαν σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και το 50%.
Το πιο σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι, ότι οι πειραϊκές επιχειρήσεις σε ποσοστό 90% έχουν απορροφήσει σχεδόν το σύνολο των ανατιμήσεων που έχουν ανακύψει σε ενέργεια, κόστος επαναγοράς των προϊόντων και μεταφορικό κόστος.
Σχετικά με τις προσδοκίες της αγοράς, η συνεχής αναπτυξιακή πορεία του Πειραιά και κυρίως η έναρξη λειτουργίας του μετρό, προδιαγράφουν να υπάρξει μεγαλύτερη κινητικότητα, αναθέρμανση και τόνωση της αγοραστικής κίνησης και επομένως καλυτέρευση του τζίρου των πειραϊκών επιχειρήσεων.