Λογοτεχνικό εργαστήρι «Εν Πλώ» Ομιλία για τον Μπάμπη Άννινο
Την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023 στα γραφεία της Β΄ Δημοτικής Κοινότητας, Δραγάτση 1 Πειραιά, το Λογοτεχνικό Εργαστήρι Πειραιά «Εν Πλώ», του λογοτέχνη, κριτικού κ. Παύλου Φήμη, πραγματοποίησε σύναξη στην οποία, κατά την πρώτη ώρα έγινε επεξεργασία και κριτική νέων κειμένων των παρόντων μελών και φίλων.
Την δεύτερη ώρα ακολούθησε ομιλία, ανάλυση από τον Ιστορικό και Λογοτέχνη κ. Διονύση Καλογερά με θέμα «Μπάμπης Άννινος» (1852-1934), 170+1 χρόνια από την γέννησή του.
Εξαιρετικά όλα τα μέλη του Λογοτεχνικού Εργαστηρίου, με εργασία πνευματική μεγάλη και θετική σκέψη, με απόλυτη τάξη κριτικάρουν τα έργα ενός εκάστου των μελών που τα διαβάζουν.
Πάντα πολύ καλός ο κ. Διονύσης Καλογεράς, με λόγια απλά μας ανάλυσε την προσωπικότητα και το έργο του Μπάμπη Άννινου, ενός λογοτέχνη με επτανήσια καταγωγή, δημοσιογράφου, ποιητή και θεατρικού συγγραφέα ιδιαίτερα δημοφιλή στην εποχή του.
Λίγα χρόνια μετά την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα και τον καταστροφικό σεισμό του 1867 στην Κεφαλονιά, ο Άννινος, γόνος αριστοκρατικής, πλην με οικονομικά προβλήματα, οικογένειας του νησιού, μετά από μερικές ερασιτεχνικές εκδοτικές προσπάθειες στην Κεφαλονιά και δύο ταξίδια στην Ιταλία, αποφασίζει, όπως πολλοί νεαροί Επτανήσιοι της εποχής να αναζητήσει την τύχη του σταδιοδρομώντας ως συγγραφέας και δημοσιογράφος στην Αθήνα. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1880 και μέχρι το θάνατό του το 1934 συνεργάζεται επαγγελματικά με εφημερίδες και περιοδικά της εποχής, εκδίδει βιβλία, δημοσιεύει μεταφράσεις, γράφει για το θέατρο, και εντάσσεται στη φιλολογική και πνευματική ελίτ της εποχής, συμμετέχοντας στην ανανεωτική για τη λογοτεχνία γενιά του 1880.
Η διατριβή παρακολουθεί την πορεία του από τις ερασιτεχνικές προσπάθειες του στην Κεφαλονιά και τον τρόπο με τον οποίο ένας πρώην πολίτης του Ιόνιου Κράτους ενσωματώνεται σε μια δυναμική και υπό συνεχή διαμόρφωση αθηναϊκή πραγματικότητα της εποχής. Πολυγραφότατος (συχνά εις βάρος της ποιότητας) και με συνεργασίες σε πλειάδα εντύπων ολόκληρου του ελληνικού κόσμου της εποχής, σχετικά ξεχασμένος κυρίως λόγω της επιλογής του να γράφει σε μια “χαριτωμένη” καθαρεύουσα, αλλά με τεράστια αποδοχή στην εποχή του.
Μεταξύ των προσελθόντων διακρίναμε, εκτός άλλων και, τον επικεφαλής του εργαστηρίου κ. Παύλο Φήμη, τους λογοτέχνες κ.κ. Λίνα Αθανασίου, Ακριβή Παπαδοπούλου – Κάραλη, Ιδομενέα Σαρρή, Στέλιο Βέργο, Βαρβάρα Τσιάλτα.