Απονομή «Exceptional Contributional Award»στον Πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π. Β. Κορκίδη
Στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, αφού ευχαρίστησε για την βράβευσή του τον Νίκο Ροδόπουλο και συνεχάρη τους διοργανωτές του Συνεδρίου, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η κρίση ανέδειξε τις επιχειρηματικές ικανότητες των ανθρώπων της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σε αυτήν την χρονική συγκυρία, όπου ο πληθωρισμός «ταλαιπωρεί» τις οικονομίες της Ε.Ε., και όχι μόνο, το «τραινάκι του τρόμου» με το ενεργειακό, ως απότοκο της Ρωσο-Ουκρανικής σύρραξης, δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο, η έξοδος από τον οποίο είναι βασικό ζητούμενο. Συνηθίζεται, επίσης, να λέγεται ότι ο σωστός στρατηγικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη του τομέα των logistics μπορεί να φέρει προστιθέμενη αξία και πιο φθηνά προϊόντα στην Ελλάδα. Φθηνά προϊόντα, κυρίως, «στο ράφι» των καταστημάτων και των σούπερ μάρκετ που είναι ζητούμενο, όχι μόνο από την κυβέρνηση, αλλά και από τον απλό καταναλωτή. Η φιλοσοφία των logistics έχει γίνει κατανοητό σήμερα ότι «διαπερνά» οικονομικά μοντέλα, η στόχευση των οποίων, ανεξαρτήτως πολιτικής κατεύθυνσης, δεν είναι άλλη από την ανάπτυξη. Και εδώ έρχονται τα logistics. Βρισκόμαστε ενώπιον κοσμογονικών αλλαγών. Οι ανακατατάξεις θα είχαν πάρει τον δρόμο τους, αν δεν μεσολαβούσε η σύρραξη Ρωσίας Ουκρανίας. Σήμερα, το ναυτιλιακό τμήμα των logistics έχει κληθεί, μέσα στο διάστημα από την αρχή της σύρραξης έως και σήμερα, δηλαδή σε σύντομο χρονικό διάστημα, να αναθεωρήσει το short sea shipping, λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν, αλλά και των αντίμετρων σε αυτά. Ενεργειακό και επισιτιστικό σήμερα στηρίζεται, απόλυτα θα έλεγα, στα πλοία, καθώς η πολιτική των αγωγών «φαίνεται ότι έχει αποτύχει». Δεν θα αναφερθώ στον ρόλο των πλοίων για το παγκόσμιο εμπόριο. Όχι γιατί είναι γνωστός, αλλά γιατί οι εξελίξεις τρέχουν στα logistics. Είμαστε ουσιαστικά στο κατώφλι αναδιαμόρφωσης της εφοδιαστικής και των logistics σε ξηρά και θάλασσα, χωρίς να μπορούμε να προδικάσουμε ποιο θα είναι το μοντέλο που θα προκύψει, ούτε το χρονικό εύρος που θα απαιτηθεί.
Οι δυνατότητες και η σημασία της Ελλάδας ως κόμβου για την εφοδιαστική αλυσίδα της ΝΑ Ευρώπης επισημάνθηκαν στην ανάγκη αναδιαμόρφωσης των παραδοσιακών διαδρομών εμπορίου από την ΕΕ, που καλείται να διαμορφώσει μια νέα πολιτική για την ανάπτυξη των δικτύων της. Συγκεκριμένα, θα συνδέει τις θαλάσσιες διεπαφές του Βορρά, της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, ενώ, με την πλήρη ανάπτυξή του, θα έχει τη δυνατότητα να συνδέσει μέσω σιδηροδρόμου σημαντικά λιμάνια, όπως ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη και η Αλεξανδρούπολη με το λιμάνι του Γκντάνσκ, στη Βαλτική Θάλασσα και το λιμάνι της Οδησσού στη Μαύρη Θάλασσα. Με αυτόν τον τρόπο, αναδιαμορφώνεται η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, καθιστώντας την Ελλάδα, στην πράξη, σταυροδρόμι τριών Ηπείρων, Ευρώπης – Ασίας – Αφρικής.