H Φωνή των Πειραιωτών

Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

Χειμερινές εκπτώσεις κάπως αισιόδοξα τα αποτελέσματα

Δήλωση Βασίλη Κορκίδη

προέδρου Ε.Β.Ε.Π. & Π.Ε.Σ.Α.,

εκπτώσειςΟι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές. Οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών, που επικράτησαν τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν εν μέρει τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων.

Όσον αφορά στην αγορά της Αττικής αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως, λόγω του ήπιου χειμώνα, μειώθηκαν οι πωλήσεις στα «βαριά» και ακριβότερα ρούχα. Από τον Μάρτιο αρκετά από τα αποθέματα που έχουν τα εμπορικά σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο μικρό χειμωνιάτικο διάστημα, με όσα ήδη διαθέτουν. Αντίθετα, στα υπόλοιπα είδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης κινήθηκε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριο λόγω και των πολλών εορτών.

Το ενδιαφέρον των καταναλωτών προσέλκυσαν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας με την αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι.

Ωστόσο, αυτό που πρέπει να διαχωρίσουμε είναι οι χαμηλές τιμές προϊόντων στις δύο περιόδους τακτικών εκπτώσεων και να προσέξουμε τις διαφορές των προϊόντων ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών που πωλούνται από τις αλυσίδες χαμηλού κόστους. Η ελληνική αγορά δεν μπορεί να «σηκώσει» ανεξέλεγκτα τις αλυσίδες χαμηλού κόστους που στοχεύουν στην ανάγκη των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί, λόγω ανάγκης και ακρίβειας, να γίνει «Eldorado» γι’ αυτές, ούτε να επιτρέψει «να εισπράξουν» το market pass και τα χρήματα στήριξης των επιδοτήσεων υπέρ των καταναλωτών, σε βάρος άλλων επιχειρήσεων.

Επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, κυρίως παρατηρούνται, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως φέτος την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από πέρυσι και συγκεκριμένα κάτω του 6%. Άρα, αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων κάθε τοπικής αγοράς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *