Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ψυχανεμίσματα…Ότι κάτσει κι όπου βγει… η Ελλάδα

Παπουλάκου ΝίκηΤι έχει μείνει όρθιο σ’ αυτή τη Χώρα; Ποιες αξίες έχουν μείνει και ποιοι θεσμοί υπηρετούν σωστά το ρόλο τους; Ποιος νοιάζεται για το λαό; Η Χώρα του ”ότι κάτσει κι όπου βγει” και τα δικά τους δικά τους και τα δικά μας δικά τους! Θυμάται κανείς τις δικαστικές αποφάσεις μετά από αίτηση του Κράτους που έβγαζαν “παράνομες και καταχρηστικές” απεργίες σιδηροδρομικών οι οποίες είχαν ως αιτήματα τα μέτρα ασφαλείας; Και παράλληλα πόσοι εξ’ ημών σε τέτοιες περιπτώσεις δε δυσανασχετούμε πως μας ταλαιπωρούν με τις απεργίες; Ένας φαύλος κύκλος… Τώρα που μας βρήκε το κακό, ενοχές κανείς; Ανείπωτη τραγωδία, δεν υπάρχουν λόγια. Καλή δύναμη στις οικογένειες των θυμάτων να αντέξουν αυτή τη μεγάλη συμφορά! Τελικά από τύχη ζούμε σ’ αυτό τον τόπο, όλα λειτουργούν στην τύχη, μόλις γίνει κάτι καταλήγουμε σε διαπιστώσεις, αποκαλύψεις κι εκεί κλείνουμε τον κύκλο, μέχρι να μας βρει άλλο κακό!

Στη Γαλλία έγινε συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου με 7 δις. Στην Ελλάδα μέχρι στιγμής έχουν δοθεί 15 δις και δεν έχει τελειώσει ακόμα τίποτα. Υπάρχει και ρυθμιστική Αρχή για επίβλεψη του Σιδηροδρομικού Δικτύου, που κοστίζει μάλιστα 1 εκατομ. ετησίως και που απ’ ότι φαίνεται υπολειτουργεί. Τελικά έλεγχος εκεί που πρέπει δε γίνεται, τυπικά υπάρχει στα χαρτιά με υπογραφές και ‘’εικονικές πιστοποιήσεις’’. Μόνο αν πρόκειται για απλό πολίτη τον ξετινάζουν και τον δικάζουν σε πρώτη ευκαιρία! Οι εξεταστικές και τα τοιαύτα δεν οδήγησαν ποτέ σε ένα αποτέλεσμα, ούτε τιμωρήθηκε κανείς, απλώς κερδίζουν χρόνο μέχρι να ξεθυμάνει το όποιο θέμα και ο θυμός του κόσμου.

Σύστημα τηλεδιοίκησης που έδινε τη δυνατότητα ελέγχου των αμαξοστοιχιών υπήρχε και καταργήθηκε κάπου εκεί στο 2012 λόγω της οικονομικής κρίσης, όπως και μείωση προσωπικού. Και φθάσαμε στο 2023 να λανσάρουμε τρένα μεγάλων ταχυτήτων, τα οποία τα στέλνουμε σε τυφλά δρομολόγια με τα φανάρια όλα κόκκινα να περνούν και όπου βγει. Κι όπως λέει ο λαός ‘’πολλές φορές πάει η στάμνα για νερό, μια θα τύχει να πάει και να σπάσει’’. Και έσπασε, στέλνοντας στον τάφο 60 άτομα, προς το παρόν μετρημένα, όλα νέα παιδιά 20-30 ετών, και βυθίζοντας οικογένειες στη θλίψη και τον πόνο! Και τι να πει σ’ αυτούς τους γονείς μια παραίτηση κι ένα τριήμερο Εθνικό πένθος και μια κηδεία δημοσία δαπάνη; Να ψάχνουν σε μέλη σώματος να αναγνωρίσουν τα παιδιά τους;

Τα Τέμπη ξεπέρασαν σε τραγικότητα και άδικο χαμό την τραγωδία στο Μάτι. Εκεί έφταιξαν φυσικά φαινόμενα μαζί με ανθρώπινα λάθη. Εδώ φταίνε εξ ολοκλήρου από ‘’εγκληματική’’ αμέλεια οι Κυβερνήσεις που διαχειρίστηκαν την οικονομική κρίση, αποφασίζοντας διάφορα, χωρίς να υπολογίζουν συνέπειες επί των πολιτών. Και ως συνήθως, άλλος ευθύνεται για τα τρένα και τα δρομολόγια, (η Εταιρεία) κι άλλος για τα επίγεια (το Κράτος), ράγες ή ότι άλλο. άλλωστε έχουμε συνηθίσει στον καταμερισμό αρμοδιοτήτων σ’ αυτό το Κράτος σε όλους τους τομείς, ώστε ούτε δουλειά να γίνεται ουσιαστική και σε περίπτωση λάθους η ατυχήματος να μη βρίσκει άκρη κανείς για απόδοση ευθυνών. Συμφωνία προέβλεπε αντισταθμιστικά ωφελήματα ύψους 800 εκατ από την ιταλική εταιρία με την βασική προϋπόθεση ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναλάβει την ηλεκτρονική σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ωστόσο η συγκεκριμένη συμφωνία ουδέποτε υλοποιήθηκε με υπαιτιότητα της ελληνικής πλευράς η οποία προτίμησε να μην πάρει χρήματα (αντισταθμιστικά ωφελήματα) από την Ιταλία από το να φτιάξει τα ηλεκτρονικά συστήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.- Και παρ’ όλα αυτά που βγαίνουν στο φως, λέμε ένα ”ανθρώπινο λάθος” και καθαρίσαμε; Το ανθρώπινο λάθος μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή, το θέμα είναι τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν σε μια τέτοια περίπτωση ώστε να μη κινδυνεύσουν ανθρώπινες ψυχές, και  απεδείχθη πως δεν υπάρχουν.

Διερωτώμαι … τι θα παρουσίαζαν για τη λειτουργία του Σιδηροδρόμου στον ΠΘ που θα άξιζε το χειροκρότημα και τον εορτασμό,  τη μέρα του δυστυχήματος; Κάτι που δεν υπάρχει, είχαν έτοιμη βιτρίνα; Τους πρόλαβε το απρόβλεπτο όμως και δεν έγινε η εκδήλωση!

7 Φεβρουαρίου μία προφητική ανακοίνωση εργαζομένων στον ΟΣΕ.

“Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις” Επίσης: Ηχηρή προειδοποίηση Κομισιόν για τα ελληνικά τρένα 15 ημέρες πριν την τραγωδία – Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα. Φυσικά δεν τα ακούσαμε να παίζουν σε ΜΜΕ. Και να που φτάσαμε δυστυχώς στις διαπιστώσεις και στα κροκοδείλια.

Νίκη Άννα Παπουλάκου.

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *