Δυναμική ανάκαμψη της Αθήνας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού
Η 18η Έρευνα Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής αποτελεί για δεύτερη συνεχή χρονιά προϊόν συνέργειας με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σε ό,τι αφορά στο σκέλος της ικανοποίησης των επισκεπτών. Δύο διαφορετικές έρευνες που διεξάγονταν επί σειρά ετών από πλευράς των δύο φορέων, «συναντήθηκαν» και το 2022 σε ένα επικαιροποιημένο, κοινό ερωτηματολόγιο. Οι ερωτήσεις έγιναν «στο πεδίο», δηλαδή στα ξενοδοχεία – μέλη της ΕΞΑΑΑ όλων των κατηγοριών, αλλά και στις αίθουσες αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας, με στόχο να σκιαγραφηθεί το προφίλ και να αναλυθούν οι εμπειρίες των επισκεπτών.
Τα ευρήματα της Έρευνας του 2022 έχουν ιδιαίτερη αξία και είναι διαθέσιμα προς αξιοποίηση από τους συμμετόχους του τουρισμού, καθώς αποτυπώνουν τις εκτιμήσεις, τις προσδοκίες αλλά και τις προτιμήσεις των πρώτων «ελεύθερων ταξιδιωτών» μετά από δύο έτη αυστηρών περιοριστικών κανόνων στις μετακινήσεις λόγω της πανδημίας Covid-19 (των επισκεπτών που επισκέφθηκαν την Αθήνα κατά τη βασική τουριστική περίοδο Μαΐου – Οκτωβρίου 2022). Επιπλέον, τα συμπεράσματα που προκύπτουν όχι μόνο για την ικανοποίηση των επισκεπτών αλλά και για την απόδοση των ξενοδοχείων, για την αξιολόγηση των υφιστάμενων γενικών και ειδικών υποδομών και για τις προτάσεις του προορισμού προς τον επισκέπτη, προσφέρουν πλούσιο υλικό προς ανάλυση από όλους όσοι ενασχολούνται με την τουριστική δραστηριότητα, την ανάλυση της τουριστικής αγοράς, την τουριστική πολιτική, την τουριστική προβολή και το τουριστικό marketing, ή χειρίζονται σε πολιτειακό επίπεδο θέματα Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ.ά.
Τα ευρήματα της φετινής έρευνας παρουσιάσθηκαν από τους επικεφαλής της Έρευνας, κ. Stefan Merkenhof, Managing Consultant GBR Consulting και κ. Μαριπόλα Κώτση, Προϊσταμένη Έρευνας Αγοράς ΔΑΑ κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στις 09.03.2023, στο ξενοδοχείο- μέλος ΕΞΑΑΑ Athens Capital Center Hotel – MGallery Collection, παρουσία κλαδικών και επιστημονικών φορέων, Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και ΜΜΕ.
Όπως επεσήμανε ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης, «Είναι εξαιρετικά σημαντική η συντονισμένη προσπάθεια και η ενιαία στρατηγική όλων των φορέων του τουρισμού για την προώθηση, την ανάδειξη και τη συνεχή βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η συνεργασία μας με την ΕΞΑΑΑ και στον τομέα διεξαγωγής ποσοτικών και ποιοτικών ερευνών.
Ειδικότερα, η έρευνα για το 2022 μας προσφέρει και φέτος πολύ σημαντικά και αξιοποιήσιμα στοιχεία ως προς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του επισκέπτη της πόλης, με στόχο τη στρατηγική ανάπτυξη του προορισμού «Αθήνα».
Η κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ ΔΑΑ από τη πλευρά της πρόσθεσε: «Με όχημα την εμπειρία της ιδιαίτερα επιτυχημένης συνεργασίας μας, ενώσαμε και φέτος μαζί με την ΕΞΑΑΑ το σύνολο του ερευνητικού δυναμικού μας, προκειμένου να σκιαγραφήσουμε το προφίλ των επισκεπτών της πόλης μας και να αναλύσουμε τις προσδοκίες και τη συνολική εμπειρία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου που ολοκληρώθηκε.