Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

Ανυπολόγιστες οι επιπτώσεις για την υγεία..από το έργο των πρόσθετων προβλητών στο λιμάνι του Πειραιά

κε Διευθυντά,

λιμάνιΣας στέλνω για την έγκριτη εφημερίδα σας “Η Φωνή των Πειραιωτών”, προς ενημέρωση των πολιτών μια Εξώδικη Γνωστοποίηση με διαμαρτυρία που αφορά το ΠΔ 32/25-1-2023 “ΠΕΡΙ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (MASTER PLAN) ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑ. Οι επιπτώσεις κυρίως από το έργο των πρόσθετων προβλητών θα είναι ανυπολόγιστες για την υγεία, το περιβάλλον και την οικονομία.

Επίσης σας αποστέλλω ένα σύντομο περιεχόμενο του Εξωδίκου.

Σας επισημαίνω ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ (βλπ επισυναπτόμενη απόφαση) κατέθεσε την από 21-3-2023 Αίτηση Ακύρωσης του Π.Δ. 32/2023 ενώπιον του ΣτΕ.

  1. Με τρεις (3) αποφάσεις του το ΣτΕ (547,548,549/2022 ακύρωσε διοικητικές πράξεις και διεκόπησαν οι εργασίες για τους πρόσθετους προβλήτες κρουαζιέρας με επίχωση 135.000 τμ για δύο (2) επιπλέον θέσεις πέραν των έντεκα (11) εντός του κυρίως λιμένα, δηλαδή εκτός του φυσικού και γεωγραφικού αποτυπώματος. Βέβαια το ΣτΕ ακύρωσε και όλα τα άλλα έργα του λιμένος.

Από τον Μάρτιο του 2022 έχουν διακοπεί τα έργα στο λιμάνι και όχι μόνο των προβλητών.

  1. Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ από τον Απρίλιο 2022 έχει διακόψει την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για την κρουαζιέρα μετά από εξώδικο που έστειλα.
  2. Η αιτιολογία των Αποφάσεων ΣτΕ ήταν ότι δεν είχε εκδοθεί «Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων» πριν την έγκριση του παλαιού MASTER PLAN όπως απαιτεί η ΕΕ Νομοθεσία.
  3. Εν τούτοις η COSCO (ΟΛΠ ΑΕ) σε κάποια σημεία στο ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ συνέχισε κάποια έργα παρά τις αποφάσεις του ΣτΕ με συνέπεια τον Ιούλιο του 2022 ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος να προβεί σε Μηνυτήρια Αναφορά στην Εισαγγελία Πειραιά ότι παραβιάζονται οι αποφάσεις ΣτΕ.
  4. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ έφτιαξε ΣΧΕΔΙΟ ΠΔ και το πέρασε σε ΓΝΩΜΟΔΟΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ από το ΣτΕ 154/25-10-2022 όπου εγκρίθηκε το νέο MASTER PLAN και η ΣΜΠΕ αλλά υπό τον όρο της Έγκρισης Κυκλοφοριακής Μελέτης για όλο τον Πειραιά. Δεν είναι απόφαση του ΣτΕ είναι γνωμοδότηση και υπάρχει και μειοψηφία.
  5. Στις 25-1-2023 δημοσιεύθηκε με ΦΕΚ 32/25-1-2023 το ΝΕΟ MASTER PLAN του Λιμένος και η ΣΜΠΕ.

7) Από την μελέτη προκύπτουν τα εξής:

(α) δεν υπάρχει πρόβλεψη για ΠΑΡΟΧΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ από την ξηρά ώστε να μην ρυπαίνουν τα κρουαζιερόπλοια.

(β) Δεν υπάρχουν Μελέτες Κυκλοφοριακές.

(γ) Δεν υπάρχει Ακτομηχανική Μελέτη που χρειάζεται ακόμα και για αλιευτικά καταφύγια.

(δ) Δεν υπάρχει Μελέτη Αερίων Ρύπων.

(ε) Προβλέπονται εγκαταστάσεις LNG στην ΗΕΤΩΝΕΙΑ και στον Αγ. Νικόλαο προς ΠΑΛΑΤΑΚΙ με άμεσο κίνδυνο για τον οικιστικό ιστό των πόλεων (π.χ. Βηρυτός-Κύπρος πριν λίγα χρόνια από εκρήξεις στο λιμάνι).

  1. Πρόβλεψη επί της επίχωσης της θάλασσας των 135.000τ.μ., κτισίματος κτιρίου εξαώροφου επιφανείας 22.000 τμ, και στο Παλατάκι εξαώροφου Ξενοδοχείου επιφανείας 8.000τ.μ.
  2. Ιστορικά Μνημεία «Κονώνειο Τείχος» και «Ταφικό Μνημείο Θεμιστοκλή» ενταφιάζονται. Στην ουσία Υποβάθμιση του Αρχαιολογικού Περιβάλλοντος.
  3. Χρήσεις γης ανταγωνιστικές στον περίκλειστο χώρο του λιμένος με τις χρήσεις γης για την πόλη. (βλπ άρθρο 2 του Π.Δ. χρήσεις).
  4. Κυκλοφοριακός φόρτος επιπλέον σε πόλεις του Πειραιά που δεν είναι περιβαλλοντικά βιώσιμες και με συνεχώς αυξανόμενο φόρτο από το εμπορικό λιμάνι.

Η κρουαζιέρα θα επιτείνει τον φόρτο π.χ. 2 πλοία Χ 5000 επιβάτες = 10000 επιβάτες που πάνε με λεωφορεία στην ΑΚΡΟΠΟΛΗ και επιστρέφουν.

  1. Βενετία, Ντουμπρόβνικ, Μασσαλία, Βαρκελώνη έχουν μειώσει τον αριθμό των μεγάλων κρουαζιεροπλοίων.
  2. Σημείωση: Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ και οι παραλιμένιοι Δήμοι πρόσφατα, κατά την διαβούλευση (2021-2022) απέρριψαν το “MASTER PLAN”, ΣΜΠΕ και τα υπόλοιπα.
  3. Ο Δ.Σ.Π., ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ + Μπελαβίλας και πολίτες προσφεύγουν στο ΣτΕ κατά του ΠΔ32/25-1-23.

Τ Ε Λ Ο Σ το Κ Υ Ρ Ι Ο Τ Ε Ρ Ο

ΠΡΟΤΕΙΝΩ σε Εξώδικο προς ΕΒΕΠ, ΕΣΠ κλπ. (ημ. 13-3-2023)

(α) Να επανεξετάσουν το επιπλέον έργο κρουαζιέρας.

(β) Να δούν ξανά τις δορυφορικές υποδομές κρουαζιέρας (Λαύριο – Ελευσίνα – πιθανόν Όρμος Φαλήρου).

(γ) Η επανεξέταση θα είναι προς όφελος Περιβάλλοντος-Οικονομικό και κυρίως της υγείας των πολιτών.

(δ) Να γίνουν τα υπόλοιπα έργα στο λιμάνι που χρειάζονται, πάντα με περιβαλλοντικούς όρους και σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης.

(ε) Ειδικά για την Σαλαμίνα ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων σε βάρος των παράνομων Ναυπηγείων.

Με τιμή

Ιωάννης Καρδαράς

Δικηγόρος στον Α.Π.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *