Η Πασχαλινή αγορά της Αττικής είναι πολλά υποσχόμενη
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη, ο πασχαλινός τζίρος είναι ένα ακόμα στοίχημα για το σύνολο της αγοράς στην Αττική. Η πασχαλινή εορταστική περίοδος μπορεί να είναι μικρής διάρκειας, αλλά με αρκετή ένταση, καθώς ο καταναλωτής θα προμηθευτεί, έστω και τα αναγκαία, για να περάσει τις γιορτινές μέρες που προσδιορίζει το Ελληνικό Πάσχα. Ο κόσμος έχει ανάγκη να αισθανθεί καλύτερα, να βελτιώσει τη διάθεσή του, και το εμπόριο έχει την ανάγκη του ευδιάθετου καταναλωτή για να ξεπεράσει έναν ακόμη «σκόπελο». Σε αυτή τη μάχη, πολιτεία και επιχειρήσεις δίνουν από κοινού τον αγώνα για να μην περιοριστεί η αγοραστική κίνηση από την ακρίβεια που «υπαγορεύεται» από τις πληθωριστικές πιέσεις, κυρίως στα τρόφιμα.
Οι καταναλωτές έχουν σαφώς αλλάξει συνήθειες, όπως αποτυπώνουν οι μελέτες, και αγοράζουν λιγότερα προϊόντα, ενώ ωθούνται στην επιλογή φθηνότερων λύσεων. Στρέφονται στο «καταφύγιο» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων σημείωσε νέο ρεκόρ στη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, με 17,7%, όσο ήταν δηλαδή και στην εποχή της βαθιάς οικονομικής κρίσης το 2012. Η προσθήκη των καλαθιών του «νονού» και το «πασχαλινό» έρχονται, σε συνδυασμό με την καταβολή έκτακτων ενισχύσεων στους συνταξιούχους και την αύξηση του κατώτατου μισθού, να συμβάλουν στη βελτίωση της αγοραστικής ικανότητας των νοικοκυριών, αλλά και της ψυχολογίας τους, που τόσο έχει ανάγκη η αγορά.
Το φετινό δώρο του Πάσχα, ύψους 1 δις ευρώ, θα πρέπει να καταβληθεί στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα μέχρι και τη Μεγάλη Τετάρτη 12 Απριλίου 2023. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να κατατεθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς λίγο νωρίτερα.
Οι αυξήσεις στα τρόφιμα, που περιλαμβάνονται στο πασχαλινό τραπέζι, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα περιορίσουν την κατανάλωση και τον πασχαλινό τζίρο σε πολλούς άλλους κλάδους του λιανικού εμπορίου, όπως τα εποχικά δώρα, παιχνίδια, λαμπάδες, σοκολατοειδή, παιδική ένδυση και υπόδηση, που αποτελούν μεγάλο μέρος των πασχαλινών εορταστικών δαπανών, ενώ «φρενάρισμα» στον όγκο πωλήσεων παρατηρείται στις αγορές των σούπερ μάρκετ, σε αντίθεση με τον τζίρο. Ωστόσο, οι κεντρικές και περιφερειακές αγορές της Αττικής, παρά τις πολλές δυσκολίες, τις ανατιμήσεις και το ενεργειακό κόστος, που έχουν υποστεί όλες οι επιχειρήσεις, εγγυώνται την απόλυτη επάρκεια όλων των πασχαλινών ειδών και τροφίμων για τους καταναλωτές, είτε φύγουν για Πάσχα στο χωριό, είτε μείνουν στο Λεκανοπέδιο.