Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα αίτια για την χαμηλή ποιότητα στον τουρισμό

Ο αριθμός των τουριστών δεν έχει καμία απολύτως σημασία, αλλά αυτό που μετράει είναι το βαλάντιο. Διαβάζουμε πως είναι χαμηλές οι προσδοκίες στα τουριστικά έσοδα. Αυτό είναι αποτέλεσμα σοβαροτάτων ελλείψεων και παθογενειών στον τουριστικό κλάδο. Η δήθεν «βαριά βιομηχανία» είναι ένας τουρισμός με πήλινα πόδια με τεράστια προβλήματα και τα οποία επηρεάζουν ξενοδόχους και εκατ. επαγγελματίες στον κλάδο αυτό. Ενδεικτικά αναφέρω:

  1. Με δεδομένο το θλιβερό ρεκόρ (2021) με καμένα 1.185.404 στρέμματα, στο Μάτι: 104 νεκρούς, σε 50 χρόνια χάθηκε έκταση ίση με Πελοπόννησο με Αττική μαζί και φέτος 400.000 στρ. συνάγεται το συμπέρασμα ότι οι τουρίστες φυσικά δεν πάνε σε μια χώρα που τρέχουν αλλόφρονες να σωθούν από τις φλόγες… Με τις φετινές φωτιές εκτεθήκαμε για πολλοστή φορά στον πλανήτη αφού οι φωτιές στη Ρόδο ήταν βόμβα για τον τουρισμό. Έτσι εξανεμίστηκαν τα εκατ. που πληρώσαμε για την διαφήμιση της χώρας μας.
  2. Το φλέγον θέμα του ΒΟΑΚ έπρεπε να είχε λυθεί πριν 40 χρόνια με τα πακέτα Ντελόρ που όμως κατασπαταλήθηκαν, αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη ζωή τους χιλιάδες στην άσφαλτο αφού οι δρόμοι είναι καρμανιόλα.
  3. Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για την ρύπανση της θάλασσας. Αυτονόητη η θέσπιση επιβολής υψηλών προστίμων.
  4. Απαιτείται η κατεπείγουσα έκδοση υπ. Απόφασης ώστε να απαγορευτεί η κυκλοφορία με τις τετράτροχες γουρούνες που οργώνουν στα Φαλάσαρνα τις αμμοθίνες και προκαλούν πολλά θανατηφόρα ατυχήματα.
  5. Τοποθέτηση χιλιάδων πινακίδων στους δρόμους για τις τοποθεσίες και τις αποστάσεις αυτών, αφού η έλλειψη αυτών δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στη διακίνηση ντόπιων και τουριστών. Είναι άλλωστε γνωστό πως χρόνια τώρα πολλές είναι διάτρητες από σφαίρες…
  6. Απαιτείται τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων σε δρόμους με κρημνούς ώστε να αποφεύγονται θανατηφόρα ατυχήματα.
  7. Απαιτείται τοποθέτηση συρματοπλεγμάτων σε πετρώματα με κατολισθήσεις αφού εγκυμονούν μεγάλους κινδύνους για τους οδηγούς.
  8. Παρατηρείται κάθε χρόνο μεγάλος αριθμός στους πνιγμούς οπότε συνίσταται η σχετική εκπαίδευση στην κολύμβηση και οι κυρώσεις στους απόντες ναυαγοσώστες.
  9. Θέσπιση μεγάλων προστίμων στα ξενοδοχεία που δεν έχουν σωστούς βιολογικούς καθαρισμούς με την υποχρέωση παράδοσης δειγμάτων από τα λύματα κάθε εβδομάδα ώστε να διαπιστώνεται ποιες παραλίες είναι κατάλληλες για κολύμβηση και ποιες όχι. Είναι αδιανόητο εν έτει 2023 να κυκλοφορούν φορτηγά για βόθρους επειδή οι Δήμαρχοι δεν έχουν λύσει βασικά θέματα στους βιολογικούς καθαρισμούς. Δυστυχώς τα αυθαίρετα είναι αναρίθμητα καθώς και οι πολεοδομικές παραβάσεις στον αιγιαλό με την ανοχή επίορκων επιθεωρητών περιβάλλοντος και υπαλλήλων της Πολεοδομίας. Απαιτείται κατεπείγουσα νομοθετική ρύθμιση λόγω του βιασμού του αιγιαλού. Σκουπιδότοποι παντού διότι λουφάρουν οι υπάλληλοι του δήμου ακολουθώντας πιστά εδώ και 10ετίες το προκλητικό παράδειγμα του σταθμάρχη με τα σουβλάκια που πήρε στο λαιμό τους 57 ψυχές (Τέμπη).
  10. Απαιτείται νομοθετική πρωτοβουλία για ειδική προστασία των περιοχών Natura 2000 με απειλή τεραστίων προστίμων καθώς και στους δημάρχους που δεν λύνουν τα προβλήματα των βιολογικών καθαρισμών των παράνομων χωματερών και των περιπτώσεων της μη σωστής υδροδότησης ή της απώλειας κυβικών νερού.

Θεωρώ πως οι ανωτέρω εισηγήσεις βοηθούν την υπουργό αρκεί να γίνει σοβαρός σχεδιασμός. Οι πολίτες θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως έναντι της λύρας και του γλεντιού προέχει η ποιότητα στη ζωή μας (και όχι η ποσότητα) με κύριο άξονα την προστασία της ανεκτίμητης ανθρώπινης ζωής.

Γιώργος Τρανταλίδης

Δικηγόρος –Ρέθυμνο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *