Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υπουργείο Ναυτιλίας..Συνέλευση Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)

από την ομιλία Υπουργού Ναυτιλίας

Χρήστου Στυλιανίδη

«Είναι μεγάλη τιμή και προνόμιο να απευθύνομαι στην Τριακοστή Τρίτη Σύνοδο της Συνέλευσης του ΙΜΟ.

Η παρουσία των ηγετών των ναυτιλιακών διοικήσεων παγκοσμίως εγγυάται εμπνευσμένες συζητήσεις και συγκεκριμένες αποφάσεις για το μέλλον της ναυτιλίας .

Όλοι μοιραζόμαστε τη θεμελιώδη ευθύνη για μια ασφαλέστερη, πιο βιώσιμη και αποτελεσματική ναυτιλία. Και ότι ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να εμπιστευτούμε και να υποστηρίξουμε αυτόν τον Οργανισμό.

Για την Ελλάδα, αυτή η Συνέλευση είναι μια μεγάλη ευκαιρία να επαναβεβαιώσουμε την αφοσίωσή μας στον ΙΜΟ ως τον μοναδικό έγκυρο ρυθμιστή της διεθνούς ναυτιλίας. Με τους ισχυρότερους όρους.

Ένα παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο που προωθεί τον θεμιτό ανταγωνισμό αποτελεί προϋπόθεση για τη διεθνή ναυτιλία. Κάθε απόφαση που λαμβάνουμε στο πλαίσιο του ΔΝΟ είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι προσπάθειές μας πρέπει να επικεντρωθούν στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας. Μεταξύ του τι χρειάζεται ο κόσμος και πώς η συνολική ναυτιλιακή αλυσίδα μπορεί να το παραδώσει. Αποτελεσματικά και οικονομικά.

Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Και λάβετε υπόψη το κόστος και τις επιπτώσεις του στους πιο ευάλωτους. Η υπερβολική ρύθμιση πρέπει να αποφεύγεται και οι αποφάσεις μας πρέπει να αξιολογούνται σωστά και να είναι εφαρμόσιμες.

Ο κλάδος μας αντιμετώπιζε πάντα προκλήσεις. Και πάντα βρίσκαμε τρόπους να τα ξεπερνάμε.

Ένα από αυτά είναι η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Τώρα είναι η ώρα και ο ΙΜΟ είναι το σωστό μέρος για να συμμετάσχουμε σε αυτή τη συζήτηση. Η απάντηση στο «πώς» είναι απλή και ξεκάθαρη: Μέσω της πλήρους υποστήριξής μας στην ταχεία εφαρμογή της αναθεωρημένης στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.

Με αυτόν τον τρόπο, να θυμάστε ότι η ρύθμιση θα επιτύχει μόνο εάν είναι έξυπνη, δίκαιη και στοχεύει στον πραγματικό ρυπαίνοντα, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε τρόπου μεταφοράς.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις σε πιο πράσινες και ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες. Για να διασφαλιστεί ότι αυτές οι επενδύσεις θα αποδώσουν εύλογα.

Πρέπει να εργαστούμε με ενωμένο πνεύμα. Συνεργασία και συμμετοχή όλων των παραγόντων: πλοιοκτήτες, παραγωγοί καυσίμων, λιμένες, ναυλωτές, κατασκευαστές κινητήρων και ναυπηγεία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί ναυτιλία με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *