Επιβράδυνση στον τζίρο του λιανικού εμπορίου» κάπου θέλουν μάζεμα τα πράματα
Οι δραστηριότητες λιανικής που παρουσίασαν τον Μάιο τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών σε ειδικευμένα καταστήματα είναι το λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού με +20,9%, καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού με +14,4%. Αυτές που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών είναι το εμπόριο χαλιών, επενδύσεων δαπέδου και τοίχου με -16,9% και χαρτικών και γραφικής ύλης με -16,8%.
Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο κύκλος εργασιών του λιανικού εμπορίου, τον Μάιο του 2024, ανήλθε σε 1,29 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2023 που είχε διαμορφωθεί σε 1,25 δισ. ευρώ. Επίσης, για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, ο μηνιαίος κύκλος εργασιών ανήλθε εφέτος σε 0,52 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με πέρυσι που είχε διαμορφωθεί σε 0,50 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της «ΝΕΧΙ» για την Ελλάδα το προφίλ των «online» αγορών δείχνουν ότι το 94% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν κάτι σε μηνιαία βάση εκ των οποίων το 49% αγοράζουν τοπικά στην Ελλάδα, ενώ το 27% πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών. Το 50% των e-αγορών κατανέμεται σε φυσικά αγαθά, το 30% σε ταξίδια και το υπόλοιπο σε υπηρεσίες. Από τις διαδικτυακές αγορές αγαθών το 18% αντιστοιχεί σε ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, το 15% σε λευκές συσκευές, το 14% σε είδη ένδυσης, το 10% υπόδησης, το 6% σε καλλυντικά και άνω του 12% σε είδη παντοπωλείου και έτοιμα γεύματα.
Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. & Π.Ε.Σ. Αττικής Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει:
«Ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο, το πρώτο εξάμηνο του 2024, δείχνει επιβράδυνση της αύξησης που παρατηρήθηκε τις δύο προηγούμενες χρονιές 2022-2023. Ο τζίρος του λιανικού εμπορίου, χωρίς τις κατηγορίες τρόφιμα, καύσιμα και οχήματα, αναλογεί στο 36% του συνόλου της λιανικής. Για του λόγου το αληθές, ο κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο, σε ετήσια βάση, αυξήθηκε πέρυσι κατά 7% και έφτασε τα 68,2 δις ευρώ. Εάν όμως εξαιρέσουμε τρόφιμα, καύσιμα και οχήματα ο τζίρος έφτασε τα 24,8 δις ευρώ, ενώ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν ξεπέρασε τα 20 δις ευρώ και, μάλιστα, με αύξηση που περιορίστηκε στο 1,7%, δηλαδή πολύ μικρότερη του ετήσιου πληθωρισμού. Από τα παραπάνω στοιχεία δεν πρέπει να μας διαφεύγουν οι ετήσιες “online” αγορές αγαθών που φθάνουν τα 17,5 δις ευρώ, αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών πωλήσεων, εκ των οποίων μόνο το 50% μένει στην ελληνική αγορά. Τα συγκριτικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου δείχνουν επιβράδυνση των πωλήσεων κατά το ήμισυ στο 3,4% και την ακρίβεια να “φρενάρει την κατανάλωση” η οποία, σημειωτέον, συμμετέχει στο 70% του ΑΕΠ της χώρας μας»