Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ.ΣΤΟ 50% ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΖΙΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ

πέσαΤην πρώτη εβδομάδα των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, που τυπικά ξεκίνησε στις 11 Ιανουαρίου, αλλά ουσιαστικά στις 18 Ιανουαρίου, σε συνδυασμό με το άνοιγμα του λιανεμπορίου, διαπιστώθηκε, τόσο στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε άλλες 17 περιφερειακές αγορές της Αττικής μία έντονη αγοραστική κίνηση, που εκτονώνει την «καταναλωτική στέρηση» των 2,5 μηνών με κλειστά καταστήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας από συνολικά 23 Εμπορικούς Συλλόγους και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Αττικής στην έναρξη των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που διαχρονικά καταγράφεται η μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση, ήταν σχετικά ικανοποιητική.

Στις περισσότερες αγορές της Αττικής παρατηρείται πως, μετά την αδρανή περίοδο του 2ου lockdown, την 15νθήμερη εορταστική αγορά με click away και, κυρίως, από το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε ποτέ μια κανονική χειμερινή περίοδος πωλήσεων, αλλά μετά 10 εβδομάδες με κλειστά καταστήματα, οι καταναλωτές δείχνουν «διψασμένοι» να αγοράσουν. Επίσης οι καταναλωτές φαίνεται να έλκονται από τις συμφέρουσες χαμηλές τιμές και, μετά από χρόνια, δείχνουν να «συγκινούνται» από τα μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.

Η διάρκεια των εκπτώσεων είναι μακρά, αφού διαρκεί μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και ίσως δώσει τη δυνατότητα στα καταστήματα να ρευστοποιήσουν, μέχρι τις αρχές Μαρτίου, τα χειμερινά είδη που έχουν στα ράφια τους, για να πληρώσουν προμηθευτές και να αγοράσουν νέο εμπόρευμα. Ο στόχος των φετινών εκπτώσεων είναι να επιτευχθεί το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου τουλάχιστον το 50-60% του περυσινού τζίρου που κυμάνθηκε στα 5,3 δις ευρώ, εκ των οποίων άνω των 2,5 δις ευρώ αναλογούν στην εμπορική δραστηριότητα της Περιφέρειας Αττικής.

Η πληροφόρηση που προκύπτει από εμπορικούς συλλόγους της Αττικής και επιχειρήσεις λιανικής σε κεντρικές αγορές κυρίως στην Αθήνα, Πειραιά, Γλυφάδα, Κηφισιά, Μαρούσι, Χαλάνδρι, Παλαιό Φάληρο, Νέα Σμύρνη, Ηλιούπολη, Καλλιθέα, Μοσχάτο, Νίκαια, Κορυδαλλό, Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα, Περιστέρι, Αιγάλεω, Ίλιον, Νέα Ιωνία, Γαλάτσι και Μέγαρα, είναι ενδιαφέρουσα, αφού όλοι, παρά την αδυναμία αναπλήρωσης του χαμένου χρόνου και τζίρου, δήλωσαν πως, παρά τις χαμηλότερες πωλήσεις, είναι συγκριτικά ικανοποιημένοι από τις πρώτες μέρες λειτουργίας της αγοράς. Αντιθέτως, επισημαίνεται μια δυσκολότερη κατάσταση στα νησιά του Αργοσαρωνικού, όπως στην Αίγινα, Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες και Κύθηρα, ενώ η Σαλαμίνα κινήθηκε στα ίδια επίπεδα των αγορών του Λεκανοπεδίου. Υπενθυμίζεται βεβαίως πως κάποιες περιοχές της Δυτικής Αττικής βρίσκονται επιδημιολογικά στο «κόκκινο» με αποτέλεσμα τα εμπορικά καταστήματα στον Ασπρόπυργο, Βίλια και Μάνδρα να υπολειτουργούν μόνο με τη μέθοδο εκτός καταστήματος του click away.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *