Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

Λάθος επιλογή.Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

λιμάνι κόσκοΟι Κινέζοι επιχειρούν να εκτοπίσουν τις μικρές ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, οι οποίες καταγγέλλουν και αθέμιτες χρεώσεις εισόδου στο λιμάνι

Συνθήκες δουλοπαροικίας φαίνεται πως έχουν… οραματιστεί οι Κινέζοι της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, επιβάλλοντας το ιδιωτικό μονοπώλιό τους στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, αδιαφορώντας για τις μικρές ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες τις οποίες… εκτοπίζουν από το λιμάνι.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποδείξει πως δεν προτίθεται να συγκρουστεί με τους Κινέζους της Cosco, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης λιμανιών και πλοίων στον κόσμο που παίρνει εντολές απευθείας από στελέχη του πανίσχυρου Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας.

Αποτέλεσμα αυτής της κυβερνητικής πολιτικής είναι να αποθρασύνονται οι Κινέζοι οι οποίοι πριν από λίγους μήνες έφτασαν στο σημείο να ζητούν με επιστολή τους στο ΤΑΙΠΕΔ, να τους μεταβιβαστεί το 16% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, δίχως να έχουν ολοκληρώσει τις επενδύσεις που οφείλουν να κάνουν με βάση τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.

Με βάση την σύμβαση μεταξύ Δημοσίου-Cosco, η μεταβίβαση έχει προβλεφθεί για τον ερχόμενο Αύγουστο, στην λήξη της πρώτης πενταετίας της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα του Πειραιά στην Cosco.

Όμως η ΟΛΠ/Cosco δεν έχει ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που είχε υποσχεθεί, προκαλώντας τις αντιδράσεις τόσο των κατοίκων της Πειραϊκής που βλέπουν την επέκταση του λιμανιού στην περιοχή τους ακόμα και σε απόσταση αναπνοής από αρχαία και το μνημείο του Θεμιστοκλή, αλλά και των ναυπηγοεπισκευαστών που βλέπουν τις δραστηριότητες τους να συρρικνώνονται στο λιμάνι.

Αν και υπάρχει πρόβλεψη για τη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, οι Κινέζοι «τιμονιέρηδες» του μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού, επιχειρούν να εκτοπίσουν τις μικρές ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις από την προβλήτα Ηρακλέους, προκειμένου η κινεζική εταιρεία να δημιουργήσει τερματικό σταθμό αυτοκινήτων.

Όμως το μονοπώλιο που έχει επιβάλει έχει οδηγήσει και σε αθέμιτες χρεώσεις εισόδου στο λιμάνι, όπως καταγγέλλουν οι ναυπηγοεπισκευαστές. Όπως τονίζουν, πρόκειται για ενέργειες που παραβιάζουν την σύμβαση παραχώρησης του λιμένα που συμφωνήθηκε και κυρώθηκε στη Βουλή το 2016.

Στελέχη του Συνδέσμου Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) καταγγέλλουν ότι υπάρχει ανοχή των αρμοδίων κρατικών οργάνων στις κινήσεις της Cosco-ΟΛΠ.

«Ο ΟΛΠ υποχρεούται να συντηρεί, να αναβαθμίζει και να εκμισθώνει τις ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές στη Χερσαία Λιμενική Ζώνη του Πειραιά σε πλοιοκτήτες, για την εκτέλεση επισκευών πλοίων από τις επιχειρήσεις της Ναυπηγοεπισκευής. Δεν έχει κανένα δικαίωμα οι κενές ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές να αξιοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανακάκης.

Για το λόγο αυτό οι εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστών έχουν ενημερώσει τους βουλευτές Πειραιά, σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους στο λιμάνι, τις διεκδικήσεις της Cosco εις βάρος τους και την απουσία υποδομών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Το σύνολο των βουλευτών ζήτησε να τηρηθούν οι όροι της Σύμβασης Παραχώρησης που υπογράφηκε το 2016 μεταξύ ΟΛΠ και ΤΑΙΠΕΔ.

Το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα πράξει η κυβέρνηση;

Θα σταθεί στο πλευρό των ελληνικών ναυπηγοπισκευαστικών επιχειρήσεων, ή θα υπαναχωρήσει στις προθέσεις των Κινέζων για επέκταση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, «θυσιάζοντας» τον κλάδο των επισκευών πλοίων;

Ο χρόνος θα δείξει…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *